tanforum - RE: [Tf] repülőjegy

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

RE: [Tf] repülőjegy

  • From: "Szalayne Tahy Zsuzsa" <sztzs AT infokatedra.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: RE: [Tf] repülőjegy
  • Date: Sat, 11 Mar 2006 12:46:29 +0100

Kedves Laci!

Leginkább az iskolavezetésnek kellene a fenntartónál érdeklődnie. Általában
egy ilyen sikert szoktak jutalmazni, amit lehet repülőjegyre is költeni (Év
tanára... díjak egyik praktikus célja ez). Bár ezt lehet, hogy
meglepetésként fogod megélni. Szinte biztos vagyok benne, hogy valamennyi
önrészt azért kell vállalni, és nem kiküldetésként, hanem ösztöndíjként vagy
jutalomként tud hozzájárulni.

Ezután a Magyar Innovációs Szövetséghez kellene fordulni (ők küldik a
gyereket is) segítségért. Azon belül az esemény támogatói lehetnek
érdekesek. Például Csermely Péter ismerős számomra, hallottam már
ösztöndíjjal kapcsolatban a nevét, de nem tudom, milyen körökben tud
segítséget szerezni.

Nézd meg, nincs-e valami a www.kutdiak.hu oldalon, ott kutató tanárokkal is
fel lehet venni a kapcsolatot, hátha ők többet tudnak.

Nem írtad meg, milyen témában alkotott a diákod, melyik témához áll
legközelebb. Pl., ha az informatika elég nagy szerepet kap benne, akkor a
Neumann János Számítógéptudományi társaság lehet, hogy tud segíteni. De ha
egy céghez köthető a munkája, akkor az illető cég tehet felajánlást, esetleg
továbbfejlesztésre, felhasználásra lehet együttműködési megállapodást kötni,
amibe belefér a tanulmányút is. (Nagy kérdés, hogy a mentori tevékenység
milyen mélységig kap szerepet az alkotásban).

Évente lehet pályázni az MTA-nál Kutató pedagógus díjra. Ha a diák
munkájában elkülöníthető a te hozzájárulásod, kutatásod, akkor erről lehet
írni egy dolgozatot. Persze rizikós, hogy megkapod-e vagy sem, de ezzel is
jár pénz (ha jól emlékszem 100 000 Ft. Bár ez plusz munka, valójában az
eddigi kutatásaidra adják, csak le kell írni (Godolom, a diák fejleszétséhez
neked is speciális alapokra volt szükséged).

Gondolom már érdeklődtél a Tempusnál.

Szalayné Tahy Zsuzsa
sztzs AT infokatedra.hu
Szt. István Gimnázium

  • [Tf] repülőjegy, Nagy László, 03/10/2006
    • RE: [Tf] repülőjegy, Szalayne Tahy Zsuzsa, 03/11/2006