tanforum - Re: [Tf] okt törvény módosítása

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] okt törvény módosítása

  • From: Szaszák Csaba <SZASZAK AT pc1.krudy-szeged.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] okt törvény módosítása
  • Date: Thu, 10 Feb 2005 07:05:32 +0100

T. Lista!

Fodor Zsolt írta:

> <cinikus>
> Semmi. Az, hogy dühös leszel. Az iskola egy olyan "üzem", ami
> akkor is mûködik valahogy, ha egyáltalán nincs jelen sem az
> igazgató, sem a helyettes, mert szükségképpen mûködnie kell. Ha
> egy hónapig nem látnád õket, fel sem tûnne...
> </cinikus>

Ez igaz. De hány ilyen álláshely van a különbözõ más cégeknél,
önkormányzatoknál... Még sem építi le õket senki.

> <privát vélemény>
> A mai iskolavezetési struktúra bizony tényleg el van rontva.
> Sokszor úgy látom, hogy olyan jellegû feladatokat kell ellátnia egy-
> egy igh-nek, aminek a pedagógus pályához csekély köze van, külön
> szakma. Tehát én nagyon támogatnék egy fõ általános igh., egy fõ
> gazdasági-jogi ismeretekkel felvértezett menedzser párost. (Csak
> látszólag kerülne többe.) Mellesleg most sem tiltják azt említett
> személyek alkalmazását, csak nem kötelezõ. (Tudom, tudom, ha nincs
> pénz, a fenntartó elspórolja.) </privát vélemény>

Egyetértek. Meg lehetne csinálni, de nem azonnal, hanem legalább
hagytak volna rá egy kis idõt, hogy ezt meglehessen szervezni.
Illetve ez megint , ahogy írtad, pénzügyileg nem
megoldható=lehetetlen.

> <komoly, nem csak az adott témához>
> Amit elrontunk az iskolában, az majd 10-20-30 év múlva köszön
> vissza. (Annakidején, amikor elõször körbevittek minket, mint elsõ
> éves hallgatót az egyetemen, egy idõs tanár is beszélt. Azt mondta,
> sok fiatalabb panaszkodik neki, hogy az egyetemre kerülõk milyen
> keveset tudnak, mennyire tiszteletlenek. (1987) Erre mindig azt
> mondja, ne feledjétek, akik idejönnek, azoknak már a tanárait is mi
> tanítottuk... </komoly>

Hm... Sajnos így jártunk....

A leépítéssel az a legnagyobb gondom, hogy semmiféle átgondolásra nem
hagynak idõt, és év közepén történik. Az embert elveszik, de a
munkáját ott hagyják a suliknál.
Ami nem kötelezõ=Nem is szükséges elv uralkodik, de csak az oktatás
területén a fenntartóknál.

SzCsaba