tanforum - Re: [Tf] okt törvény módosítása

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] okt törvény módosítása

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] okt törvény módosítása
  • Date: Wed, 9 Feb 2005 09:40:45 +0100

Tisztelt Kollégák!

> Szegeden MÁRC. 1.-től az önkormányzat megkezdte a tarvágást!
> Iskolánként 1 igh., 1 technikus, fél szabadidőszervező ugrik le...
> Nem is akarom leírni mi lesz ennek a következménye....

<cinikus>
Semmi. Az, hogy dühös leszel. Az iskola egy olyan "üzem", ami
akkor is működik valahogy, ha egyáltalán nincs jelen sem az
igazgató, sem a helyettes, mert szükségképpen működnie kell. Ha
egy hónapig nem látnád őket, fel sem tűnne...
</cinikus>

<privát vélemény>
A mai iskolavezetési struktúra bizony tényleg el van rontva.
Sokszor úgy látom, hogy olyan jellegű feladatokat kell ellátnia egy-
egy igh-nek, aminek a pedagógus pályához csekély köze van,
külön szakma. Tehát én nagyon támogatnék egy fő általános igh.,
egy fő gazdasági-jogi ismeretekkel felvértezett menedzser párost.
(Csak látszólag kerülne többe.)
Mellesleg most sem tiltják azt említett személyek alkalmazását,
csak nem kötelező. (Tudom, tudom, ha nincs pénz, a fenntartó
elspórolja.)
</privát vélemény>

<komoly, nem csak az adott témához>
Amit elrontunk az iskolában, az majd 10-20-30 év múlva köszön
vissza. (Annakidején, amikor először körbevittek minket, mint első
éves hallgatót az egyetemen, egy idős tanár is beszélt. Azt
mondta, sok fiatalabb panaszkodik neki, hogy az egyetemre
kerülők milyen keveset tudnak, mennyire tiszteletlenek. (1987)
Erre mindig azt mondja, ne feledjétek, akik idejönnek, azoknak
már a tanárait is mi tanítottuk...
</komoly>

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # SZTE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)544-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.