tanforum - Re: [Tf] oktatasugyben

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] oktatasugyben

  • From: riki a programozo <riki AT programozo.hu>
  • To: Tanforum <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] oktatasugyben
  • Date: Fri, 10 Dec 2004 10:55:58 +0100

2004. december 9. 16.48 datummal Simon Gyula ezt irta:

> En ugyan nemigen ertem a felhaborodottsagotok lenyeget, de nem vonom
> ketsegbe jogotokat a demonstraciora, felhaborodasra, stb.

Kedves Gyula (és kedves többiek)!

Ez rendes tőled, hisz a jogunk természetesen megvan a demonstrációhoz,
( szeretném, ha a(z oktatási) törvény előtti egyenlőséghez is meglenne :) )
de ha érteni is szeretnéd, hogy mi a felháborodás lényege, akkor a lista
arhivumon túl az alább beidézett levelet olvasd (olvassátok) el. (különös
tekintettel a "rendezvény célja" részre)
Az alábbiakat nem kommentálom - nagykorúak vagytok - érteni fogjátok!

-------------- hogy miért is? ----------------
Valamennyi katolikus közoktatási intézmény vezetőjének

Tisztelt Intézményvezető/Igazgatónő/Úr!

Mellékeljük a Budai Margitosok Baráti Körének meghívóját, amelyben egykor
felekezeti iskolában végzett diákok egyesülete hívja békés demonstrációra
iskoláink, intézményeink
pedagógusait, dolgozóit, a tanulók szüleit, a plébánia közösségét,
az öregdiákok szervezeteit,
a gimnáziumok, szakközépiskolák, szakiskolák diákjait
és mindazokat,
akiket aggodalommal tölt el az egyházi iskolák finanszírozásának ügye, a
magyar közoktatás helyzete.

A találkozás ideje: 2004. december 14. du. 15 óra

A találkozás helye: Budapest, V. Szalay utca 10-14.

Oktatási Minisztérium előtt

A demonstráció célja:

1.) Az egyházi iskolák finanszírozása legyen az önkormányzati intézményekkel
azonos mértékű!

2.) Az oktatási kormányzat építsen a magyar oktatási rendszer értékes
hagyományaira, köztük az egyházi iskolák emberséget és tudást egyaránt
közvetítő értékrendjére!

A cél eléréséhez szükséges:

1.) Az óvodákat legalább 20 felnőtt, az általános iskolákat legalább 40 fő,
a középiskolákat, kollégiumokat legalább 80 fő képviselje! Egy-két ezer
résztvevő kevés, tízezer fő már számottevő tömeg! A budapesti és a Budapest
környéki intézmények teljes létszámára számít a Rendezőség! (Kiskorú tanulót
csak szülői engedéllyel szabad elhozni!)

2.) Táblákon intézmények nevét, helyiségét tüntessék fel! Hozzák el az
intézmények zászlóját! Hozzanak színes sálakat, kendőket, mécseseket és
gyertyákat!

3.) Mindennél fontosabb: a hiteles és intézményeinkhez méltó fegyelmezett és
figyelmes magatartás!

4.) Minden diákcsoporttal legalább 2 kísérő felnőtt jöjjön!

5.) Helyfoglalás: érkezési sorrendben. A csoportok lehetőleg maradjanak
együtt, el ne keveredjenek a diákok a tömegben!

6.) A felhívással egyetértő és a rendezvényt támogató szervezetek,
egyesületek jelentkezését a következő címen jelezzék:
barcsak AT mkpk-pi.sulinet.hu
vagy faxon: 1- 479-3001 számon. A támogató
szervezetek, egyesületek nevét felolvassuk.

Mindenkit szeretettel hívnak és várnak a Rendezők és a Szervezők nevében:
KPSZTI munkatársai

 Bajzák Erzsébet M. Eszter nővér intézetvezető

Tisztelt Cím!
Köszönettel:
Kalácska Gábor
Email:
kalacska AT katolikus.hu
Telefon: (+36 1) 479 3016
Mobil: +36 30 978 52 52 (rendezvénnyel kapcsolatban !)
Mobil: +36 30 626 87 16
Fax: (+36 1) 479 30 11

Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet
Honlap:  <http://www.kpszti.hu/> www.kpszti.hu
Budapest VI., Városligeti fasor 42.
Postai cím: 1406 Budapest, Pf. 68
Telefon: (+36 1) 479 3000