tanforum - Re: [Tf] Az egyházi iskolákról kicsit komolyabban.

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Az egyházi iskolákról kicsit komolyabban.

  • From: riki a programozo <riki AT programozo.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Cc:
  • Subject: Re: [Tf] Az egyházi iskolákról kicsit komolyabban.
  • Date: Mon, 6 Dec 2004 19:12:38 +0100

2004. december 4. 23.00 datummal Simon Gyula ezt irta:

> En eddig ugy gondoltam, hogy az ember -igy a tanar szemelyisege is-
> egyseget alkot. Ha ez az ember nem el teljes emberi eletet, nem tud erre
> mintat sem adni.

"Nem jó az embernek egyedül" (Teremtés könyve) - Aki viszont saját szabad
döntése, vagy esetleges kényszerű körülmények hatására mégsem házasodik meg,
még nem biztos, hogy közösség nélküli, magányos, vagy egyedülálló lenne azaz
lelkileg frusztrált lenne. ((OT.: A szerzetesség történelmi gyökere a "remete
élet" volt. A legtöbb helyen az eredetileg külön (elvonultan) élő "'remeték"
egymásra találtak és közösségbe gyűlve "szerzetes"-ként éltek tovább... ))

> Vannak velemenyek, mely szerint a tartosan egyedul elok egy ido utan
> labilissa, frusztraltta valnak. Es ez elobb utobb a munkajukban is
> meglatszik.

Ebben lehet sok igazság, de nem 100% -ban bekövetkező törvényszerűség.
- Aki elhivatottságból lemond a családalapításról nagyon sokszor százannyit
kap társból, és gyermekből, mint aki nem érez ilyesmire elhivatottságot.
(megj.: Szándékosan "vallás-függetlenítettem" az eredetileg Jézustól
származó
mondatot, mert bármilyen meggyőződésű jószándékú emberre érvényes lehet, ezért
énszerintem nem kimondottan "szerzetesi" privilégium.)

> Lehet, hogy ez teves nezet.

De nem egészen! - Csak azokra lehet igaz, akik mögött nem áll egy
"szeretet-közösség"! - Ebből a szempontból egy elhanyagolt, és megromlott
házasság hasonló labilitásra vagy frusztrációra vezethet, ami a pedagógiai
munkában is óriási gondokat okozhat.

--
Ui.:
-- UJ! http://hu.openoffice.org 1.1.3 NAGYON PROFI! ---