tanforum - Re[2]: [Tf] ingyenes tank�nyv

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re[2]: [Tf] ingyenes tank�nyv

  • From: Boldog Ferenc <fboldog AT axelero.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re[2]: [Tf] ingyenes tankönyv
  • Date: Tue Aug 26 23:32:01 2003

Hello!

> A dolog azért roppant meglepő, mert az iskoláknak a tankönyvrendelés
> összeállításakor fel kellett mérni a kedvezményezettek körét, a

Biztosan én vagyok földhözragadt és hülye, de ha tutira akarnék menni,
akkor júniusban elkérném a leendő 9. osztályom névsorát és a nyáron
családlátogatások sorozatát tervezném a megye területén lakó
tanítványaimnál. Felkeresném leendő tanítványaim testvéreinek iskoláját,
s beszélnék minden egyes érintett osztályfőnökkel. A kapott
információkat szabadságom alatt feldolgoznám, s végül megállapítanám a
rászorulók körét. Természetesen mindezt ingyen. ;-)

> szerint a tankönyvrendelést már az összeghatár figyelembe vételével
> kellett volna összeállítani,

Ezt nem értem. Annyi tankönyvet rendeljünk, amennyit fedez a segély?
Vagy olyan könyveket rendeljünk melyek ára "cuzammen, cakli-pakli" nem
haladja meg a segély összegét?

> illetve nemcsak az a megoldás létezik, hogy
> minden könyvet idén kell megvásárolni, hiszen az iskola készletében már
> lenni kellene a korábbi években kötelezően iskolai beszerzésre fordított
> összegből vásárolt kiadványoknak is.

Ha a kötelezően könyvtári használatra rendelt tankönyvekre kell
gondolni, akkor az szerintem csak csepp a tengerben. Feltéve, ha nem volt
tankönyvváltás az adott tantárgyak esetében. Egyebkent majdnem kukába
dobott pénz a könyvtári példány.

> Fordítva mondanám a dolgot: a törvényen kívül nncs olyan írás, amely
> kötelezne bárkit is az ingyenességre.

Szerintem a törvény, mint írás bőven elég is lenne.

> amely az iskola igazgatójának feladatává teszi a tankönyvárak
> támogatásával kapcsolatos hiányosságok jelzését a fenntartó felé.
> (5/1998 MKM rendelet)

Jogos, de szerintem ezek a számok csak amolyan "saccperkábé" számok a
legtöbb esetben.

Udvozlettel:
-|- BOLDOG Ferenc -|-
-| Tatabanya |-