tanforum - [Tf] kozoktatasi torveny es kerettanterv

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] kozoktatasi torveny es kerettanterv

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] kozoktatasi torveny es kerettanterv
  • Date: Thu May 22 10:26:01 2003

Tisztelt Kollegak!

Nehany dolog miatt morcos vagyok mostanaban, ezert olvasgatom
a jogszabalyokat.

----
Kozoktatasi torveny (tervezet) Nevelesi es pedagogiai program,
48§ (2)
Az iskola elso-negyedik evfolyaman a helyi tantervbe
evfolyamonkent legalabb heti 3, a tobbi evfolyaman heti atlagban
2,5 testneveles orat kell beepiteni.
----
Kerdesem: ertelmezhetem-e ezt ugy hogy vonatkozik minden
iskolatipusra, pl. gimnaziumra is (a heti 2,5 ora)

Ha igen, akkor a kerettantervek gimnaziumi oraszami ajanlasai
(Bevezeto dokumentum) - mindharom valtozatban - miert csak 2
orat tuntetnek fel?

Ha nem ervenyes a 2,5 oras minimum, akkor tiltja-e barmilyen
jogszabaly, hogy 0,5 orara vegyuk az oraszamat a testnevelesnek
(tehat nem hagyjuk el), amelyet ugyanakkor - mivel tudomasom
szerint a megnovelunk 2-vel a pluszban a 30,5 orahoz kepest,
hiszen ez a testneveles eseteben tudomasom szerint gond nelkul
megteheto.

Bocs, hogy ilyen nyakatekert, de kinlodom.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # SZTE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)544-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.