tanforum - [Tf] nem csak a diakok tulterheltek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] nem csak a diakok tulterheltek

  • From: "Fodor Zsolt" <Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] nem csak a diakok tulterheltek
  • Date: Tue May 13 12:55:00 2003

Tisztelt Kollegak!

Egy hir a felvi.hu-rol:
http://www.felvi.hu/index.ofi?mfa_id=7&hir_id=2178

Igaz, nem magyarokrol szol, de talan tanulsagos ...
... igaz is, tudja valaki, hogy mit jelent a tulzsufolt osztaly kifejezes a
nemet
iskolai gyakorlatban?
----
A probléma hátterében az olykor nehezen kezelhető diákokkal, túlzsúfolt
osztályokban végzett megerőltető napi munka áll. Ez a két legfontosabb
meghatározó tényező hozzávetőlegesen 50 százalékkal növeli az
egészségkárosodás valószínűségét a tanárok körében, a többi
közalkalmazotthoz (mint a rendőrök, börtönőrök, ápolók és tűzoltók) képest.
A probléma egyik gyökere az, hogy a tanárjelöltek közül sokan egyszerűen
nem felelnek meg a szakma által támasztott követelményeknek, ám ezt a
képzés során sem tudatosítják bennük. Épp ezért fontos lenne, ha a tanári
pályára készülők számára sikerülne a munkafeltételekre vonatkozóan
realisztikus képet közvetíteni. A tanárképzés során nagyobb hangsúlyt kellene
fektetni a konfliktusmegoldó-képesség és nehezen kezelhető diákokkal való
munka fortélyainak átadására.
----

A legutolso idezethez kapcsolodo megjegyzes: mult szombaton beszeltem egy
olyan kollegaval, aki xxx targy szakmodszertan gyakorlatat tartja, valamint
xxx
targy tanitasi gyakorlatanak elokeszitese gyakorlatot vezeti, de most 2 eve
vegzett, s ebben a tanevben tanit elso izben - most is csak oraadokent -
kozepiskolaban.

Hm.

En meg talalkoztam olyan szakmodszertanossal, aki hiteles volt a
szemunkben, meg azok szemeben is, akik nem szerettek... Persze tudom,
hogy nem pusztan a koron mulik, de azert mindennek megvan a hatara...

Tisztelettel: Fodor Zsolt

----
Fodor Zsolt # Szeged # SZTE Sagvari Endre Gyakorlo Gimnazium
MhTel: (62)544-000/3371 # Level: 6701 Szeged Pf. 580.