tanforum - Re: [Tf] Re: [Tf] végtelen, nem szakaszos tizedes tört?

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Re: [Tf] végtelen, nem szakaszos tizedes tört?

  • From: Ferenc Bajan <bferi AT calypso.tbsz.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Re: [Tf] végtelen, nem szakaszos tizedes tört?
  • Date: Thu Apr 24 15:58:30 2003

Hello!
Nem a lenyugvo kedelyeket akarom ujra felkorbacsolni, csak illusztracio,
amit barki tudna meg tobbet is hozni:

On Wed, 16 Apr 2003, [iso-8859-1] Szántó Tamás wrote:

> Attól, hogy egy tizedestört szakasza nagyon hosszú (1575 számjegy),
> attól az még szakaszos tizedestört. Az én ötletem az volt, hogy az
> írásbeli osztást számítógéppel végeztetem el. Mellékelt php programom
> "osztas" nevu bemeneti file-jába beírt osztások szakaszainak adatait
> adja meg. A kérdéses törtre például ezt adta ki:
A 4509600/116093 osztas eredmenyet nem szurom be ide, de az eredmenykent
kapott szamban a szakasz hossza a Szanto Tamas-fele scripttel 23714 jegyu.
Ot perc alatt se vegzett a szamolassal egy pentiumII-233.

--
BF
Key fingerprint = 7B5B C508 EF82 0BEF 7AE1 1094 B867 F719 8E64 964B