tanforum - Re: [Tf] a végtelen ellentmondásossága

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] a végtelen ellentmondásossága

  • From: Ferenc Bajan <bferi AT calypso.tbsz.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] a végtelen ellentmondásossága
  • Date: Wed Apr 23 12:47:01 2003

Hello!

On Wed, 23 Apr 2003, [iso-8859-2] Babics L?szl? wrote:

> Ha ?ppen nincs k?zn?l Kant, akkor k?rem k?vesse valaki a gondolatmentemet:
>
> 1-A szakasz pontok halmaza.
> 2- A pont kiterjed?s n?lk?li.
> 3-A nagy probl?ma: csupa 0 kiterjed?s? pont ?sszege hogyan lehet 0-n?l
> nagyobb kiterjed?s??
Nem vagyok matematikus, de a (nem feltetlenul Kant szerinti) jozan esz a
kovetkezoket sugja:
A 2.-bol kovetkezik, hogy barmely ket, nem egybeeso pont kozott van
tavolsag. E tavolsagok (amelyeken persze fel lehet venni tovabbi pontokat)
hosszanak osszege a szakasz hossza. Azaz a szakasz hossza NEM az ot alkoto
pontok meretosszege.

--
BF
Key fingerprint = 7B5B C508 EF82 0BEF 7AE1 1094 B867 F719 8E64 964B