tanforum - Re: [Tf] segítség

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] segítség

  • From: Szalayne Tahy Zsuzsa <sztzs AT aeg.c3.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] segítség
  • Date: Fri Sep 20 08:53:00 2002

Sziasztok!

> 1. Elõször is, hol tudnék utánanézni, milyen törvényi elõírások
> vonatkoznak az iskolák üzemeltetésére, mûködési feltételeire?
> (tantermek száma, felszereltsége, termek berendezése, hõmérséklet,
> mellékhelyiségek száma stb...)

Kozoktatasi torveny. A homerseklet lehet, hogy nem itt van, mert ez
altalanos munkahelyi kerdes, nem fugg ossze szorosan az oktatassal.

> 2. Az önkormányzati általános iskolának milyen "kötelességei" vannak a
> hitoktatás terén? Csupán a tantermet kell biztosítania?
> Az iskolai programok szervezésében tekintettel kell-e lenni ezen
> foglalkozások idõpontjára?
>
> 3. A fakultatív órákra milyen létszámkorlátok vonatkoznak? /min. és
> max. létszám/

Ez szerintem nem torvenyileg, hanem gazdasagilag van korlatozva. A
fenntarto bizonyos oraszamra ad keretet (a Pedagogiai program es sajat
lehetosegei alapjan), ezt kell az iskolavezetesnek beosztania. Ha a NAT,
illetve a kerettanterv utmutatokat megnezed, ott talalsz ilyeneket:
szabdon valaszthato, kotelezoen valaszthato ora. A fakultacio ebbe
tartozik bele. Ha engednek 2 fos fakultaciot, akkor nem futja mas diak
kepzesere. De ha a terem birja, akar 60 fos fakultaciot is tarthatsz,
csak a kepzes minosege kerdeses ebben az esetben.

> 4. Rendezvényekre kíséréskor, tanulmányi osztálykirándulásokra stb. mi
> alapján kell meghatározni a kísérõk számát?

Szerinten ez is a kozoktatasi torvenyben van benne, es a 20 fo utan 1
kisero biztos. Azt erdemes megnezni, hogy ki lehet kisero (tanar, szulo,
nagykoru barki...)

--
Szalayne Tahy Zsuzsa

sztzs AT aeg.c3.hu