tanforum - Re: [Tf] VII. ecloga, ahol volt

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] VII. ecloga, ahol volt

  • From: "Koncz Endre" <Koncz AT tig.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] VII. ecloga, ahol volt
  • Date: Fri May 17 14:53:01 2002

Udv!

> sor, amit nehanyan szinten osszevont verszszakkent kezeltek, mig az
> egyik bizonytalan diak meg nem kerdezte tolem (lehet ilyenkor
> valaszolni?).
> Ekkor javasoltam annak a 15 diaknak, akire felugyeltem, hogy ne
> versszakra, hanem verssorra hivatkozzanak. Azonban ez orszagosan nem

Az egesz mizeriarol megvan a velemenyem. Ezt inkabb nem reszletezem.
A valaszolas megkerdojelezheto.
Egyforma feltetelek kellenek _legalabb iskolan belul_
Nalunk gozerovel ment a fenymasolas, mindenki u.azt a fenymasolatot kapta,
es termeszetesen ezek a tanulok megkaptak a plusz x percet, amivel kesobb
kezdte'k. Mas hulyesege miatt nem szenvedhettek hatranyt.

> Raadasul az 5 versszakos valtozat 1. soraban "szo:gedro't" kifejezes
> szerepel, ami lehet, hogy inkabb "szo:gesdro't" kellene, hogy legyen, de
> mivel a versnek ritmusa is van, nem egy diak tracheust es tarsait
> keresve kimasolta ezt a sort is. Ilyenkor betuszerint kell masolni. A
> "s"-t beirja, vagy ne? Hasonlo problemajuk volt a kesobb szereplo
> "nyo:szo:rg" szoval, miutan eleg gyanus a szoveg hitelessege, lehet hogy
> ez inkabb "nyo:szo:ro:g"? itt mar a vers ritmus kepe is valtozik e kis
> elterestol.

Semmifele "segitseget" nem tartok szerencsesnek. Me'g jo szandekut sem.
Felre is vezetheti a tanulot. Nem veletlen, hogy "mas" szakosokat osztanak
be felugyelni.
[En is belepillantottam a versbe, es megallapitottam /szerencsere csak/
magamban, hogy tele van "helyesirasi hibaval". Valtas utan homalyositottak
fel, hogy az ugy jo, ahogy van... Mitagadas, regen tanultam, ha egyaltalan
tanultam.]

> Tovabba be kellene
> vezetni, hogy a magyar erettsegihez, ha mar sajat szoveggyujtemeny
> hasznalhato, fel kelljen tuntetni a felhasznalt irodalmat - cim, kiado,
> kiadas eve, oldal)

Nehogy mar tobb tizezer diak dolgozzon _nehany_ ember helyett!

Koncz Endre