tanforum - Re: Re[2]: [Tf] helyesiras

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Re[2]: [Tf] helyesiras

  • From: P�sztor Gy�rgy <pasztor AT linux.gyakg.u-szeged.hu>
  • To: A TANFORUM tukrozese <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc: Fodor Zsolt <fodor AT linux.gyakg.u-szeged.hu>
  • Subject: Re: Re[2]: [Tf] helyesiras
  • Date: Fri Feb 8 20:25:00 2002

Tisztelt Lista,

Ezuttal figyelmetlensegemert kerek elnezest... Nem lattam, hogy ehhez a
threadhez meg egy level tartozik. Vsz. azert, mert nem egy thread-ben levo
levelre lett a reply gomb nyomva:) (Akinek mutt-ja van nyugodtan
ellenorizze:) )

"Fodor Zsolt"
<Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
írta 2002-01-28 07:02-kor:
> Ahogyan irtam, en megelegednek azzal is, ha statikus lapokon
> talalnam meg a helyesirasi szotar teljes szokincset. Persze
> kenyelmesebb, ha begepelem, s valamilyen program megmondja,
> benne van-e a szotaraban. Azt termeszetesnek veszem, hogy a
> helyesirasellenorzo programot, amely komoly fejlesztes
> eredmenye, nem tesznek kozkinccse, de a szoadatbazisok
> penzert arulasa kisse furcsanak tunik szamomra.
>
> Ha valaki tud megbizhato forrasrol, akkor abbol megprobalok
> generalni egyet. (Tokeletes helyesirassal irt, jogilag szabadon
> hozzaferheto szovegre gondolok.)
Valoban termeszetesnek tunhet ez a hozzaalas egy olyan ceg alkalmazottja
/vezetoje fejeben mint pl. amelyiknek a meh evi x. mrd huf-t odaad, hogy en,
mint egyetemista alanyi jogon hasznalhassam a ceg legfobb szoftvereit ingyen,
es evvel is lehetőséget adjak evvel a meg nem nevezett cegnek arra, hogy
kozkincset ugymond magantulajdonna tegyen, es meg kozben anyagilag is
tamogatom...

De pl. van a SZOFI nevu magyar ceg (bocsanat nem reklmanak szanom, amugy se
tudok a cegrol semmit), ahol pl. Nemeth Laci nevu ismerosom dolgozik. (mea
culpa ismet, mert elozo levelemben elfelejtettem megemliteni, mikozben foleg
az o erdeme az is hogy a Debianba be fog kerulni a magyarispell, mert o
szolt nekem, hogy mint Debian-kozeli ember legyek szives becsomagolni...)
Ez a magyar ceg megfizetett azert egy alkalmazottat, hogy kifejlessze ami a
szavak begyujtesehez, szotarbaallitasahoz, stb.hez kell. Megbirkozzon olyan
nehezsegekkel, amelyek anyanelvunk agglitulalo voltabol, es egyeb
nehezsegeibol fakadnak...
Es letrehoztak a magyarispell-t.
A szoanyag licenszerol: azt hiszem, vmi ilyesmi a javasolt, hogy nagyobb
konyvek szoanyagat vegigfuttatni rajta, hogy bevegye az uj szavakat, es
ezeket el lehet Nemeth Lacinak
(nemethl AT gyorsposta.hu)
kuldeni.
Javasolt jogilag "tiszta" anyaggal etetni a szotart. Ha jol tudom, minden
szerzoi jog 70-75 ev alatt elevul-> ennel regebbi konyvek szoanyaga, ha
megvan digitalisan sokat segithet a szoanyag bovuleseben!
Pl. tipikusan 70-75 evnel regebbi szoveg a biblia, bar azt hiszem ennek
szoanyagat mar belevittek:)

Eme ismet hosszura sikeredett levelem annak remenyeben irom meg a listara,
hogy akad par a linux rendszertol (vagy banomisen, ha az akarmilyen unix,
pl. freebsd:) ) nem idegenkedo (nyelvszakos) tanar, aki a szotarbol esetleg
kimaradt szavak "potlasaba" besegitene... A dokumentacio szerint, (magyarul
Laci tippje:) ) a magyar szavak kb. 80-90 %-at tartalmazza...

Udv:Gyur!
---
Pásztor György JATE PTM IV. / Napi idézet:
SZTE SZK & Ságvári Gimn. Linux rg / Legfőbb érték az ember
pasztor AT linux.gyakg.u-szeged.hu
/ - mondta az emberevő.
Mh. Tel.:(62) 544-415 Belső:44-15 /

  • Re: [Tf] helyesiras, Pásztor György, 02/08/2002
    • <Possible follow-up(s)>
    • Re: Re[2]: [Tf] helyesiras, Pásztor György, 02/08/2002