tanforum - Re: [Tf] helyesiras

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] helyesiras

  • From: P�sztor Gy�rgy <pasztor AT linux.gyakg.u-szeged.hu>
  • To: A TANFORUM tukrozese <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Cc: Fodor Zsolt <fodor AT linux.gyakg.u-szeged.hu>
  • Subject: Re: [Tf] helyesiras
  • Date: Fri Feb 8 20:01:01 2002

Tisztelt lista,

Eloszor is bocsanatot kernek mert csak jaratom a listat, es ritkan olvasom:)
mea culpa!:)

"Fodor Zsolt"
<Fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
írta 2002-01-27 16:37-kor:
> Legyel szives megosztani velem/velunk az url-t, mert en bizony
> nem talalom.
> Ha erre gondolsz:
> www.mek.iif.hu/porta/szint/tarsad/nyelvtud/mhsz11/mhsz11.mek
>
> ... akkor csalodtam, mert a szabalyok benne vannak, de semmi
> tobb. En arra vagyom, hogy beirjak valahova egy szot, s "valami"
> megmondja, hogy azt - onmagaban - helyesen irtam-e.
Azt hiszem pont arra találták ki Un*x rendszerek alatt az ispell-t, amit te
keresel. Szerencsére egy ideje van magyar szótármodulja is.
Az eredeti honlapja: http://www.szofi.hu/gnu/magyarispell
Itt rpm alapú linuxokhoz találsz linket, hogy telepítsd, a Debian alapú
linuxokra meg... mea culpa ismét:) Én csinálom a .deb csomagot belőle:)
A jelenlegi fejlesztői verzókba bekerülésre vár a http://incoming.debian.org
címen. De a legutolsó stabil verzióhoz (potato) elérhető apt-ból is
használható verzió, ha a következő sort hozzáadod a
/etc/apt/sources.list-hez:
deb http://linux.gyakg.u-szeged.hu/~pasztor/debian potato qed extra

Majd ki kell adni az apt-get install ihungarian parancsot.
(Megj... A qed-t csak a "reklám" kedvéért írtam oda, ui. ugyanattól a
szerzőtől származik egy rettentően gyors angol->magyar konzolos
szótárprogram is. Telepítése: apt-get install qed :) A qed debianba
hivatalos bekerülését még azért késleltetem, mert a szóanyagba bele van
"drótozva" egy kiejtési szótár is, amely a licensze alapján ezt a remek
programot a non-free szekcióba kerülésre kárhoztatná, holott a program
licensze GPL.)

Az ihungarian dokumentációjában _magyarul_ szerepel, hogy a szólistát milyen
módon lehet bővíteni, stb. valamint a használatához néhány javaslat...
Ha gondolod az ispell használatához írj .php-s webes felületet, és akkor
web-es felületen is használható lesz:)

Remélem sikerült mások hasznára is lennem, evvel a remélhetőleg még nem
megkésett információ"morzsá"val:)

Ãœdv:Gyur!
---
Pásztor György JATE PTM IV. / Napi idézet:
SZTE SZK & Ságvári Gimn. Linux rg / Nagyszájú: "Már a születésem pillanatában
pasztor AT linux.gyakg.u-szeged.hu
/ volt egy nő az ágyamban."
Mh. Tel.:(62) 544-415 Belső:44-15 /

  • Re: [Tf] helyesiras, Pásztor György, 02/08/2002