tanforum - Re: [Tf] etikai kodex

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] etikai kodex

  • From: "Nagy Gode Peter" <ngpeter AT arpad.vac.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] etikai kodex
  • Date: Wed Feb 6 14:32:01 2002

Kedves Listatagok!

> Nem tudom, tudsz-e rola, de letezik pedadogus etikai kodex.
> A Fuggetlen Pedagogusforum csinalta, Hoffmann Rozsa

Erről tudok. Megvan html formátumban is.
Van katolikusoknak.
Van reformátusoknak.
Az interneten található sok (?) iskolai
házirend, mely tartalmaz etikai kódexet.

Külföldről is van egy angol nyelvű kódexem.

Az összes magyar nyelvű etikai kódex nagyon
terjedelmes. Sok esetben nem etikai követelményt
tartalmaz, hanem követelést.
Egyszerűen szólva: egyik sem tetszi, kétlem,
hogy bármelyiket használnák.

Ettől függetlenül szeretném csokorba gyüjtve
megjelentetni egy weblapon, de sajnos nincs elég
időm ezzel foglalkozni.

Idézet az iskolaetika lista létrejöttekor
nyílvánosságra hozott anyagból.

'Mik indokolják a lista létrejöttét?
A szigorú társadalmi követelmények a pedagógusokkal szemben.
A nevelés-oktatás folyamatában felmerülő etikai problémák.
Az érdekeltek (tanárok, diákok, szülők ...) együtt gondolkodásában
rejlő lehetőségek kihasználása.

! A már elkészül pedagógus-etikai
! kódexek vagy etikai kódexet
! tartalmazó iskolai házirendek
! megismerésének, tapasztalatok
! kicserélésének lehetőségei.

A pedagógusokkal szemben támasztott indokolt és eszményítő elvárások
tisztázása.
Ha a lista általános érdeklődést kelt, önvizsgálatra késztet.
Az etikai kódex vitás etikai kérdések eldöntésénél alapul szolgálhat.'

Üdvözlettel:
Nagy Göde Péter

  • Re: [Tf] etikai kodex, Nagy Gode Peter, 02/06/2002