tanforum - [Tf] hovatartozas* (volt Re: no subject)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] hovatartozas* (volt Re: no subject)

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] hovatartozas* (volt Re: no subject)
  • Date: Thu Jan 24 21:21:01 2002

Tisztelt Kollegak!

> Nos vagy Te is belül vagy-e " az általad említett körön", vagy
> csak a partvonalról kiabálsz be???

A fenti mondatot olvasva ugy erzem, hogy az nem a velemeny,
hanem velemenyt mondo minositese fele hajlik. (Konnyen lehet,
hogy en is szoktam ilyen hiba esni.) Probaljunk meg kozosen
tartozkodni ettol.

A fenti idezet az alabbi level miatt szuletett:

> A tanárhiány témában valaki azt írta, hogy fennáll a veszélye
> annak, hogy a "nívós"( magyarul jó tanárok) elmennek,
> elszivárognak a pályáról és marad egy kevésbé felkészült tanár
>-társadalom.(kicsit átfogalmaztam).Nos én úgy gondolom hogy
> eza folyamat már lezajlott. A pályán lévőknek a nagy része
> alkalmatlan arra, hogy jó tanár legyen. Én ezt látom magam
> körül. Ennek nagyon sok összetevője van. A szakmai
> felkészültségbeli alkalmatlanságtól kezdve a
> személyiségzavarig. tisztelettel: Johan K.

Az atlagtanarnak altalaban nincs ralatasa tobb tucat iskolara.
Magam is csupan 4-5 iskola torzkepet ismerem (torzkep, mert
nem elek abban a kozegben, s csak nehany kollega elmondasabol
tajekozodom). Engedtessek meg a levelironak, hogy sajat
tapasztalatait adja kozre. Lehet, hogy tanarkent ugy latja, ahogy
irta, lehet, hogy gyermeke iskolajan keresztul nyer bepillantast
ebbe a kozegbe.

A kijelentes, mely szerint "ez a folyamat mar lezajlott" joggal
sertheti a jelenleg is palyan kuzdoket, eppen ezert ne nezzuk a
jelenlegi tanari gardat!

Javaslok valamit: idezze fel mindenki, hogy vegzett egyetemi
csoporttarsai kozul hany fo tanit! (Ez nyilvan korosztalyonkent es
szakonkent mas es mas eredmenyt hozhat.)
1992-ben vegeztem az JATE matematika-fizika-szamitastechnika
szakan. Kevesebb, mint 10 eve. 13 fo vegzett. Mindenki tanitani
kezdett, tobbsegeben Szegeden. Tudomasom szerint 5 fo tanit
meg. (Legfeljebb 5, s ez a helyzet mar 6 eve kialakult.) Nem
minositem, hogy palyara alkalmas vagy alkalmatlan volt aki
tavozott. Ha jol tudom, a tavozok jelenlegi munkahelyei (nem
takaritoi beosztasban): Microsoft, Szerencsejatek Rt, Postabank,
Emitel, OTP(?), a tobbiek vallalkozok. (A korabban vegzettek kozul
nagyobb lehet a palyan maradok aranya, a kesobb diplomazottak
kozott pedig joval kevesebb.)

Tekintetbe veve, hogy nincs ekkora tultermeles tanarokbol az
erintett szakokon, akkor elgondolkodtato a helyzet.

Tisztelettel: Fodor Zsolt

  • [Tf] hovatartozas* (volt Re: no subject), Fodor Zsolt, 01/24/2002