tanforum - [Tf] fejlodéselméleti halasztás, Tanulom az alkalmazkodást: Nyilvánosságunk Korlátai

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] fejlodéselméleti halasztás, Tanulom az alkalmazkodást: Nyilvánosságunk Korlátai

  • From: "Lazsadi, Sandor" <net706 AT matavnet.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Tf] fejlodéselméleti halasztás, Tanulom az alkalmazkodást: Nyilvánosságunk Korlátai
  • Date: Thu Jan 24 14:59:00 2002

Kedves Tanári Vitafórum !

PEDAGÓGUSIGAZOLVÁNYOM SORSZÁMA: 013457 (lejárófélben)
PDSZ ALAPÍTÓ TAGSÁGI IGAZOLVÁNYOM SORSZÁMA: 83.(tagság halasztva)

Szomorúan veszem tudomásul, hogy amit leírtam, azt Bertok Csaba & Co. azzal
próbálja "összecsúsztatni" hogy mivel keresem a kenyérrevalót, azaz mely
foglalkozást
üzök. Hát jól jönne Zsurkon egy szeszgyár-, egyebütt egy Caola szappan- vagy
fogkrémgyár, vagy családomnak pár ezer hektár. Nekem már ilyen nem lesz.
Ezeknek és a többinek mind van már gazdája. Nem gazda, hanem sok olcsó
cseléd kerestetik. Van is belole pár millió. Ezek közül való vagyok. Nem baj
ha buta. Legyen szorgalmas és szobatiszta. Le is toltam az apámat amiért nem
lopott többet az átkosban.

A feleségem azzal szid hogy tanár vagyok, saját gyermekeim elott pedig
nem merek gerincbol kiegyenesedni, mert a pedagógusok szánalomra méltó
osztályába néznek le. 5 éve nincs autóm, 3 éve nincs TV-m stb. Bertok Csaba
pedig újságírással és politizálással gyanúsít. Pedig én csak gondolkodom.
Miért baj az ha egy tanár gondolkodik? Akkor már rögtön újságíró lesz
belole? Vagy politikus? És ha nem? Akkor idegen testté válik a kezdetleges-,
sematikus-, szegényes szókincsu-, kizárólag belföldi fogyasztásra szánt
biztonsági SZÖVEGGYÁRAK hivatalos szócso- és csap-felügyeloinek szemében???
Hiszen egyszerre SÚLYOS és SZÓRAKOZTATÓ is lehetek! Csak úgy, alanyi jogon.
Lehiggasztom az önteltségükkel tetszelgoket. Tükröt tartok korunk lufiárus
és tüzijátékos hoseinek. Sovány vigasz. JÓL JÖNNE EGY KIS BIZTATÁS...

Tehát az aggályoskodók a "nem az számít, hogy MIT mond, hanem-hogy KI
mondja" játékszabályunk szerint járnak el. Ez, a modern pedagógia és
filozófia fogalmai szerint maga a "TERROR": BESZÉLGETOTÁRSUNK KIZÁRÁSA, A
BESZÉDTOL IDEGEN ESZKÖZZEL. Fogalmam sincs, hogy manapság KI KICSODÁT
hatalmazhat fel ilyesmire, de azt már most látni lehet kogy végvári
tanárembernek puskaporát szárazon kell tartani mert soha sem tudhatjuk,
honnan ér támadás.

OLCSÓ IRHÁNK MÉGISCSAK ÉRTÉKES ZSÁKMÁNY LEHET a
kommunikációs piacon, hiszen mindegyikünk(!!! A TANÓRÁKRA BEJÁRÓK !!! )
kapcsolódik - óraszámtól függoen - 100-200 honpolgári családdal, ami
országosan 4-5 millió választóból jelent kb. 2 milliót, azaz 10-20 ezer
tanárral, kommunikációs értelemben, el lehet érni a választópolgárok dönto
többségét. AHA!!! Ja ezért nem szabad közalkalmazott tanárként szabadon
gondolkodni!!! Ezért kell primitív sztereotípiákkal bombázni szegény
tanárokat, nehogy má' önálló véleményük legyen!!! Hová lesz akkor a
szorgalmas-mert-jólfizetett véleményformálók média-mixelt biztonsága??? Már
csak az maradt hátra, hogy egy bennfentes technokrata szakérto - a Gondolat
Hivatal könyökvédose - megállapítsa: a fejlodo információs infrastruktúra
memóriakapacitása nem bírja el hosszú és olvashatatlan írásunkat.

Sok lúd disznót gyoz:.
Néhányan, a diskurzusok "vezérei" közül összefognak és ELNÉMÍTJÁK A
GONDOLATOK FELDERÍTOJÉT, mert zászlaját túlságosan elol viszi, nem lehet
vele lépten-nyomon lepacsizni és esetleges vívmányával ÖSSZEZAVARJA A
KIALAKULT KONSZENZUST. Nem lehet majd ezután giccseket írni a lélek létérol
vagy nem-létérol, vagy HÍGAN JÓPOFIZNI a tanári
köztudattal. MERT MEGJELENT A M É R T É K, AMELYET TARTANI KELL!!!.

Kedves kollegák,
ITT A TANÁR / NEMTANÁR HATÁR BESZÉL,
AMELY MINDEN SÉLHAJÓST KIZÁR

Tévedés lenne azt hinni hogy egy TANÁRI VITAFÓRUM lehet olyan szukre szabott
mint amilyenre egyesek szeretnék. AZ A VILÁG TALÁN(?) ELMÚLT.
Mindegyikünknek vannak korlátai, akár testiek akár szellemiek, akár
térbeliek, idobeliek vagy pénzbeliek. A lényeg hogy tudjunk róla: MIK A
FEJLODÉS KORLÁTAI? A teljesítmény szorongató kényszere, napi egy tál
zabkása mellol is maximumot kér.
Ezt, a pénzbeli KOCKÁZAT / NEMKOCKÁZAT TÉMÁRÓL értekezo
vállalkozó-polgártársunknak is küldöm: Jöjjön be, tartson eloadást, kösse le
a figyelmet, majd mérje fel a hatást. Naponta 3-6 órában kockáztatjuk
arcunkat. Mindenki tudja, hogy a jelenkori konszenzus
elsosorban kiknek kedvez. AZOKNAK AKIK ELTAKARJÁK ELOLÜNK A VALÓSÁGOT és
elferdítik a tényeket! Akik visszaélve a magyar magas-kultúra 200-300 éves
lemaradásával, tudálékos, oktondi, idegenszavaktól hemzsego kritikátlan
gondolatfoszlányokkal úgymond kommunikálnak. Pedig csak jóltáplált
házörzo-félék az ilyenek, a tolvaj gazda portáján. Ha kiszabadulnak a
portáról, 100 méterrol is látni rajtuk hogy nem igazi farkasok. Egy pusztai,
nyáj mellett nevelkedett kuvasz könnyedén elbánik velük. Nem ismerik a
szabad életet, nincsenek túlélési technikáik és éhen döglenek, ha nem kapnak
alamizsnát. A semmitmondást megszokták, a változást gyulölik. Én ezt nem
teszem, hacsaknem tévedésbol! De ki tévedhetetlen? Számolta-e valaki hogy
pl. hány ellentmondás nyomorog X vagy Y "vitafórum-moderátor"
nyilatkozat-áradatábanában? Ha igen akkor HÁNY? Ha nem, akkor miért nem?

Kedves kollegák!

NEM HISZEM HOGY ÍRÁSAIM RÖVIDSÉGE NEKEM HASZNÁLNA. INKÁBB AZOKNAK HASZNÁLNA,
AKIK A TANÁRI/PEDAGÓGUSI NYILVÁNOSSÁGOT KI AKARJÁK SZORÍTANI A TANÁRI
VITAFÓRUMRÓL, ÉS HIVATALI KÖZLÖNYT, VAGY ELADHATATLAN TERMÉKEK
REKLÁM-FÓRUMÁT AKARNAK BELOLE CSINÁLNI. SZERENCSÉRE, ÚGY TUNIK HOGY MA MÁR
ERRE NINCS ESÉLY.
Ady Endre mosolyoghat Farkasrét füve alatt. És a terhétol megszabadult
József Attila is szerthet bennünket tovább.

Ezennel meghívom az összes látszólagos(=virtuális) és valós mértéktartót
(nem a moderátort!), hogy nyilatkozzon érdemben, ha - létezo vagy nem
létezo - gazdája (lelkiismerete?) megengedi. Addig is pufferolom
"fejlodéselméletem" további fejezeteit. Van itt memória boven!

No megyek, mert hív az asszony ágyba! Finom Caola-tól illatos a haja, egy
kis zsurki pálinkát is tett az éjjeli-szekrényemre. Vajon mi lehet a
szándéka? Megyek, kikérdezem.

Sz'asztok,
Sandor,
net706 AT axelero.hu