tanforum - [Tf] Nevelok nelkuli vilag

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Nevelok nelkuli vilag

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Nevelok nelkuli vilag
  • Date: Wed Jan 9 11:01:01 2002

From: "Dorozsmai Karoly"
<kdorozs AT nov.lkg-bp.sulinet.hu>
Subject: Re: [Tf]
Termeszettudomanyok

azért voltak, s minden bizonnyal lesznek is.

> Remelem, igazad lesz!

Futurisztika?
- Milyen lenne világunk, és az emberiség, ha a nevelést kihagynánk?

Folytatom:
összefüggésekkel, lelki megnyilvánulásokkal, hogy tagadják a lélek
létezését.

Milyen értelemben való létezését?
Természetesen a lélek mint "testi szerv" létezése valószínuleg joggal
tagadható...
analógia: Ez olyan lenne mint ha azt állítanánk, hogy a "Szeretet" sem
létezik, mert nem a vese egyik kitüremkedése, (vagy mert nem v.mi más szerv
áll mögötte).
Ahogyan a Szeretet is szellemi természetu megnyilvánulás, és tagadhatatlanul
létezik, ugyan így a lelki megnyilvánulások létezését sem lehet tagadni,
tehát a lélek létezését sem. Természetesen azzal a kitétellel, hogy nem
szabad egy konkrét testrészként feltételezni a lélek létezését, hanem csak
szellemi értelemben, hasonlóan a szeretethez és a többi szellemi természetu
megnyilvánulásokhoz.

> Ajanlott olvasmany: Kardos: Pszichologia

- Ezt nem ismerem, de biztos valami alapmu lehet, ha D Károly ajánlja...
Amit én írtam mostani válaszomban az egy "filozófiai megközelítés" akart
lenni :-)
/Riki