tanforum - Re: [Tf] Termeszettudomanyok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Termeszettudomanyok

  • From: Szili Károly <szili AT feher.nszi.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Termeszettudomanyok
  • Date: Tue Jan 8 13:10:01 2002

Kedves "H.M.Gimn." "Külömb dolgok vannak égen és földön, mintsem
gondolnánk." No persze a szaktárgy a saját témaköreire koncentráljon
elsosorban.
Kedves D. Károly, jó néptanítók (a nemzet lámpásai és nem napszámosai) azért
voltak, s minden bizonnyal lesznek is. Végso soron nem a hülyeség terjed,
henem az igénytelenség, a felületesség, mind a diákok, mind a "kényszer
helyzetben" gyötrodo tanárok (belefáradás, fásultság), foképpen a közoktatás
irányítói részérol. (A hülyeség terjedése: okozat.)
Így igaz, kedves S. Miklós, "...az alapos ismeret rögzítése, az
ismeretszerzo képesség magas szintre emelése, idoben állandó. A tananyag
elsajátítása legyen alapos." Ehhez pedig optimális idore, gyakoroltatásra
van szükség, akár a középiskolai tananyag csökkentése árán. Tehát mindenféle
"minoségbiztosítási" és "keret- meg helyitanterv gyártó" projekteket
megelozoen igényesen át kellene gondolni és meg kellene határozni az egyes
tantárgyakra vonatkozóan a "Középfokú muveltségi szintet" a kor
követelményeihez igazodóan. Legelébb ehhez kellene biztosítani a szellemi és
anyagi eroket.
Ezt követoen aztán, kedves L. András megszületnének minden bizonnyal a
szakmailag átgondolt, jó és nem "összecsapott" kerettantervek.
Elnézést, de szerettem volna összefoglalni az általatok felvetett
gondolatokat, mivel engem is nagyon foglalkoztatnak régóta ezek a problémák,
nem csak a természettudományok vonatkozásában.
(Villamosmérnök az alapképzettségem.)
Meddig tartható még, hogy a pszichológia, azaz a lélektan oktatói, a
tudomány muveloi úgy foglalkoznak a különféle törvényszeruségekkel,
összefüggésekkel, lelki megnyilvánulásokkal, hogy tagadják a lélek
létezését. Milyen egyéni és társadalom-élettani torzulásokhoz vezet(ett) ez
az oktatás-nevelés terén.
Üdvözlettel Sz. Károly