tanforum - Re: [Tf] fogalomtisztazas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] fogalomtisztazas

  • From: Dr Bánhidi SÁndorné <banhidi AT satimex.tvnet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] fogalomtisztazas
  • Date: Mon Dec 3 22:13:00 2001
A kormányrendelet pontosan fogalmaz. ...átadásához és az elsajátításának
ellenőrzéséhez... ..rendszeresen használ számítógépet.
Ahol vannak oktatás informatikusok, vagy a számítástechnika tanárok akik
egyéb - pl.: fizika, matematika, technika stb - tantárgyi óráikon használják
a számítógépet, ott a tanórai használatot veszik alapul.
Az átadás azt jelenti, hogy a CD-t, amelynek tartalma az internetről
letöltött zenei anyag(?) a tanár az ének teremben lévő (?) számítógépen
lejátsza a tanulóknak. Vagy PowerPointos óravázlatot ír, és annak
segítségével magyarázza el a zenei tudnivalókat. (Mivel itt hang is van így
ez már maga a mulimédiás tanóra.)
A számonkérés pedig azt jelenti, hogy az ének órán a tanulók a számítógép
teremben vagy az ének teremben lévő számítógépen felelnek. (Zenét szereznek,
zeneelméleti kérdésekre válaszolnak...
Mivel a tanórák több féle tipusúak (új ismeret közlő, gyakorló, számonkérő
stb), így egy tanórán nem lehet megkövetelni mind a kettőt.
De ha a tanmenetét is megnézi az igazgató az ének tanárnak, akkor kiderül,
hogy az elsajátítás ellenőrzésekor szerepel-e a számítógép használata.
Ha a tanmenetben szerepel ez is - az is, akkor mindennek eleget tett a
tanár. De a 9-10. évf. kerettantervet is meg kellene nézni a 203. oldalon,
ahol a fejlesztési követelmények vannak az önművelés alcím alatt. Itt a
tanulók képességeit kell fejleszteni az informartikai ismereteik birtokában.
Ha az ének órán ez is megtörténik akkor a tanárnak van igaza.

Bánhidi Sándorné
banhidy AT freemail.hu