tanforum - Re: [Tf] Beragtam

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Beragtam

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] Beragtam
  • Date: Sat Oct 20 13:07:01 2001

Kommentálok, és elnézést kérek!
----- Original Message -----
From: Turóczi Ferenc
<blathy AT matavnet.hu>
To:
<tanforum AT sunserv.kfki.hu>
Sent: Saturday, October 20, 2001 12:09 PM

Kedves Ferenc, meggondolatlanul elküldött levelemmel megbántottalak, és
érzékeny pontra tapintottam, amit megbántam. Ez nem erre a listára való, sőt
magán üzenetben is reagálhattam volna a saját e-mail címemről, de elkövettem
azt a hibát, hogy a listára írtam a listán regisztrált iskolai e-mail
címről. A levelet én adtam fel: Takács Henrik. Vállalom! Nem diák
szórakozott, hanem egy tanár volt meggondolatlan. És túl hirtelen
cselekedett.

> Ezzel nem sokra mesz, ez egy regionalis Sulinet-szerver cime,
> nem az iskolae.

Iskolánk weblapja: http://www.hmg.sulinet.hu Tehát utolérhető vagyok. saját
e-mail címem
riki AT hmg.sulinet.hu
mivel egyházi ifjúsági szervezetekkel is
foglalkozom:
riki AT katolikus.hu

> Valoban! Mergemben kivettem a fejlecbol az elso IP-cimet

Látod te is: - ha az ember hirtelen cselekszik, néha meggondolatlan, és
helytelen eredményre jut.

> Amugy nem akartam hozzaszolni, de azert jo lenne elkuloniteni az
> egyhazi iskolak finanszirozasat, amire a kerdes vonatkozott, a
> vallastol, mert ket egeszen kulonbozo tema.

A vallását az egyén személyesen "és" közösségben éli meg. Ne felejtsétek el
a vallászabadság is egyéni és közösségi vallásgyakorlat szabadságáról szól.
Ha sérül a vallási közösség (pl. egyházak ) joga, azzal az egyén joga is
sérül! Tehát nem választható el teljesen a két téma egymástól.

> Az elobbi valo a
> Tanforumra, az utobbi nem.

Átfedések pedig lesznek!

> En egyaltalan nem beszeltem a vallasrol.

De a vallási közösségek által működtetett intézményekről igen.
Tévedés azt gondolni, hogy az egyházi intézmények keretét is az egyházhoz
nem kötődők adójából biztosítják. Arra nem gondolsz, hogy a vallásos emberek
épp úgy adófizető magyar állampolgárok, mint pl. Dorozsmai Károly aki a
saját adóját irigyli az egyházi iskoláktól. Ha tetszik akkor vedd úgy, hogy
az ő adójukból jut az egyházi képzésre, a tiedből pedig a nem egyházira...
(Megjegyzem magyarországon szerintem arányában több a hívő vagy vallásos
ember -szemben az ateista v. semleges meggyőződésűekkel-, mint amennyi
arányában az egyházi intézmények és a "semleges" világnézetű intézmények
aránya.) Tehát így is rengeteg vallásos ember adójából tartanak fenn
semleges világnézetű intézményeket. Ez az igazságtalanság a múltban
kétségtelenül nagyobb volt, ebben egyetértek veled, de még mindíg nem szünt
meg. Pédával bizonyítom:

Az uttörőszövetség (ugye a megszűnt "xéniásokkal" felduzzasztva) hány tag
után kapja a központi finanszírozást? Talán még téged is és engem is őriznek
a taglistájukban, pedig régen voltunk uttörők a gyakorlatban, -mert ugye
kötelező volt belépni- Ezzel szemben azok az ifjúsági szervezetek, akik pl.
felekezeti alapon kezdtek el szerveződni az elmúlt években, jóval kissebb
"taglétszámmal" indultak néhány évvel ezelőtt, mint ahány fiatal érdekében a
tényleges tevékenységüket végezték. Tehát van hátránya (igazságtalanság
tartalma:-)) a fejpénzes állami finanszírozásnak, ami éveken át (a
rendszerváltás után is ez volt érvényben) a hívők adójából is a volt
kommunista intézményeket támogatta. (mj: ez csak egy példa volt)