tanforum - [Tf] Re: HTML szerkeszto

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: HTML szerkeszto

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: HTML szerkeszto
  • Date: Thu Aug 16 21:13:00 2001
  • Comments: Sender has elected to use 8-bit data in this message. If problems arise, refer to postmaster at sender's site.

Udvozletem!

Kiss Károly irta (16 Aug 01, 17:21) "[Tf] HTML szerkeszto"
subject-u leveleben:

> Kérdezném Tõletek, létezik-e magyar nyelvû, netalántán ingyen hozzáférhetõ
> HTML szerkesztõ program, amely a Netrõl is letölthetõ.

(Magyar nyelvurol nem tudok, de IMO nem is erdemes
eziranyban kutakodni, nem okoz kozep- vagy hosszutavon
gondot, ha a program angol nyelvu.)

Szerintm az az alapveto kerdes, "forras"-editorral hajlando vagy-
e dolgozni (azaz a HTML forrasat sima szovegkent
szerkeszted) avagy WYSWYG editort kivansz hasznalni.

Boldog Ferenc irta (16 Aug 01, 17:33) "Re: [Tf] HTML
szerkeszto"
subject-u leveleben:

> 1.Netscape Communicator 4.51 Hun Composer-e. WYSIWYG tipusu,
> kezdoknek, szerintem idealis. 2.Frontpage Express, ami benne van
> a Win98-ban.

Tisztelettel, de nem ertek Ferivel egyet. A WEB szerkesztok
WYSWYG fajtai eleg borzalmas kodot keszitenek. Lehet, hogy
indulasnak megfelelnek, de szerintem annak sem: nem olyan
nagy durranas egy HTML szoveget leirni, es akkor legalabb
tudja az ember, mi mit okoz, illetve csak az lesz a kodban, ami
oda valo!

> 3.Jegyzettomb, hogy amit a szerkeszto nem tudott, azt kezzel tudd
> birizgalni.

Ezzel akar egyet is tudnek erteni, de azert ez olyan, mintha az
ember karosszeria nelkuli kocsival nyomulna :)) Lehet, lehet,
de eleg kenyelmetlen...

Szerintem a legjobb megoldas a ketto kozott van. Azaz forras
editor, de olyan, ami minnel tobb HTML nyelvi segitseget ad.
Akad ilyen, igaz, sajnos a legjobbak kereskedelmiek (es
nagyok), de legalabb is shareware-k...

Knausz Imre irta (16 Aug 01, 18:35) "Re: [Tf] HTML
szerkeszto" subject-u leveleben:

> A ketto kozott azonban vannak atmeneti megoldasok. Ilyen pl
> a 1stPage, amelyet egy idoben en szivesen hasznaltam. Ez ingyenes program,
> eredeti lelohelye: http://www.evrsoft.com/1stpage/ .

Ez szerintem is eleg jo program. En a 1stPage 2000 (2.0)
programot hasznaltam egy idoben. Igen nagy elonye, hogy
ingyenes, azaz nem jar le/nem kell ilyen-olyan
"segedmegoldasokat" keresni... :) Hatranya viszont az, hogy
nem tartalmaz olyan eros nyelvi tamogatast, mint a "nagyok"...

> Nekem egy ido utan
> rettenetesen lelassult, de a hiba valoszinuleg az en keszulekemben
> van.

Nalam nem lassult le...

Nem hangzot el eddig ket program, mindkettovel erdemes
lenne legalabb egy probat tenni... A pehelysulyu :) kategoria az
EditPlus2 Kicsi, ezert gyors, nem kell neki eros gep, de
komplett forraseditor, WEB megtekintesi lehetoseggel. Semmi
HTML nyelvi tamogatast nem tartalmaz, illetve a TAG-
kieheszites szolgaltatasa sem valami eros. De -- es ez nagy
ereny -- nagyon kicsi! Sajna shareware, 30 nap utan kicsit
pampog, de nem veszi magat szerencsere tul komolyan...
(Letezik egy 1.2-es valtozat is ebbol, ez teljesen free, de
nagyon gyenge: mast ne mondjak, MDI helyett SDI... Azaz
szinte semmit sem er...)

A vegere hagytam a kedvencemet: HomeSite. En a 4.5 illetve a
4.5.2 valtozatokat hasznalom. Shareware, es ezt sajnos
komolyan veszi: 30 nap utan minden napi inditaskor
kotozkodik. Ettol fuggetlenul lehet vele dolgozni (illetve
gyogyithato e rosz szokasa :)) Szinte mindent tud, amit
szerintem egy ilyen programtol el lehet varni: Igen eros a HTML
nyelvi tamogatasa, a TAG kiegeszitese (ami raadasul
hangolhato is!), az eszkozsorba uj elemek epithetok be amik a
keszulo forrasszoveg akar parametereszett szerkezet-
beepiteset teszik lehetove. A HTML nyelvi tamogatasnal
megkulonbozteti a szabvanyos elemket, a WEB bongeszo
fuggo elemeket, a mar nem tamogatott es a tiltott elemeket...
WEB lapunk kesz allapota is megtekintheto. Legfobb hatranyat
mar mondtam (fizetni kell erte), emellett meg nagy es eros
gepet kivan (egy 486DX2-80 gepen 16MByte-tal egeszen lassu
volt) es sajnos osszeakad mas programokkal... Ezzel egyutt
egeszen jo valasztas. Amit nagyon-nagyon hianyoltam belole,
hogy semmi XML tamogatas nincs benne -- de hat az erosen
tulmutatna a HTML szerkesztesen...

Nem ismerem, de jokat hallani rola DreamWawer...

Ha meg megengedtetik nekem kicsiny szovegeles: a WEB lap
kesziteshez szerintem meg harom dolog kell -- de nagyon! Az
egyik: minden bongeszobol egy peldany. Ezek a franya WEB
megjelenitok nem kezelik egyforman a (nem szabvanyos)
kodokat... Csak a kiprobalas segit. Nekem aNetscape 4.7x, az
MSIE 5.5 es az Opera 5 van fenn... Ami lap ezekkel
_nagyjabol_ egyforma, az OK-s, azt szinte mindenki
egyforman fogja latni... A masik: valami kepkezelo... A lapra
felteendo kepeket szerintem valami jo programmal erdemes
elokesziteni... Nekem (mas miatt) erre a Corel PhotoPaint
szolgal, a vektoros rajzokat meg a StarOffice rajzolojaval
csinalom (korabban a CorelDraw-val). A harmadik: leiras a
HTML-rol, a JavaScript-rol, esetleg (sot: esetleg ezek elott)
pelda/tipp gyujtemeny... (A lapomon vannak ere linkek,
remelem, nem sok a doglott kozottuk...) Es termeszetesen
erdemes mar a lap fejlesztese elejen feltenni a beta valtozatot
oda, ahol tartani fogjuk es probalgatni, nem mindenutt megy el
minden trukk... :)

Sok sikert -- elnezest a bobeszedusegert...

--
Udvozlettel: Dorozsmai Karoly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu

P.S.: Korabban (szerencsere: sokkal korabban) ezen a listan
elhangzott, hoyg technikai ez-meg-azt nem mindenki szeret
olvasni... Ez jut eszembe amikor esetleg tudom javasolni, hoyg
e kerdest esetleg vetsd fel a TECHINFO listan is... (Engem itt
sem zavar :))