tanforum - [Tf] Re: Re: Osztalyzas

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: Re: Osztalyzas

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] Re: Re: Osztalyzas
  • Date: Thu Jun 21 09:20:00 2001

Udvozletem!

Ugy latszik, ismet kissebbsegben maradtam... :( Vedobeszed
magam mellett... :)))

RodlerG irta (20 Jun 2001, 8:56)
"[Tf] Vá: [Tf] Osztalyzas + kirandulas" targyu leveleben:

> azt hol tukrozi az atlag, h. a tanulo nagymamaja temetese epp a dolgozat
> elotti napokban volt.

Ugyanott, ahol az atlagtol elteritett, Te fogalmazasodban "igazi
pedagogus" altal adott jegy tukrozi, hogy a tanar nagymamajanak
a temetese epp a jegylezaras elotti napokban volt. A szubjektivitas
ket oldalu. (A level vegen meg vissza szeretnek terni erre...)

> d_sanyi AT server.ady-debr.sulinet.hu
> irta (20 Jun 2001, 13:13)
> "Re: [Tf] Osztalyzas + kirandulas" targyu leveleben:

Es ez egyezik az SzMSz beujevel?

> Hiszen gyerekeket tanitunk, s az
> ertekelesnel a jegyeken tul nagyon sok dologra oda kell(ene)
> figyelni. (bar az objektivitasra probalok en is torekedni)

Ebben igazad van: de tisztelettel kerdem, miert a jegyelken tul?
Miert nem a jegyeket alakitod ugy, hogy ez a -- ketsegtelenul
fontos, am nehezen megragadhato mozzanat, amit neveloi
munkanak hivunk -- mar ott benne legyen foglalva. Pelda:
informatikat tanitok, sok az irasbeli feleles. Tisztaban vagyok
azzal, hogy az igy kiatlagolt eredmeny nem mindenkinek meri a
tudasat es hogy ha a betu szerinti tudasat meri is, esetleg
negativan hat a szemelyisegere ha a szorgalmat (ami a tudasaban
nem vagy nam azonnal jelentkezik) nem ertekelem. Am erre van a
szobeli feleltetes (mondjuk ebben gyengebbek mint az irasbeliben,
de itt sokkal rugalmasabb lehet a tanari hozzaalas) avagy meg
inkabb az orai tevekenysegre adott jegy. Ezzel tapasztalatom
szerint pontosan kompenzalhato az altalad is emlitett hatas.

Es a vegere egy megjegyzes a szubjektivitasrol, arrol igazi
pedagogusok vagyunk-e... Ha a kapott jegyek atlaga mellett,
helyett ertekelunk, ez erosen ketelu fegyver... Nem csak a mi
szempontunk szamit, agyereke is es a szuloe is. A nagyobbik
lanyom iskolajaban (5. gimi) hasonlo jegytol elteritett ertekelest
velek felfedezni az egyik tantargybol es nem a lanyom javara...
Most erre mit mondjak? A lanyom nem szimpatikus a tanarnak (ez
teny -- neha engem is fel tud a lyany bosszantani :)) de ezt miert
igy juttatja a "kollega" kifejezesre...

RodlerG irta (20 Jun 2001, 8:56)
"[Tf] Vá: [Tf] Osztalyzas + kirandulas" targyu leveleben:

> igazi PEDAGOGUS velemenyt. SzMsz; kerekites;stb.
> ez nem hentesbolt, husgyar

Valoban nem az. Sok a szubjektiv mozzanat. Ez kell, ez nem
kikerulheto, mert a gyereket puszta szamokkal nehez (esetleg
lehetetlen ertekelni) De ne feledjuk, ha messze elkoszalunk a
szamoktol, nincs garancia arra, jo fele haladunk! Ugy hiszem, soha
nem art, ha a sajat ertekiteletunkkel szemben is fenntartasaink
vannak...

Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly
kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu