tanforum - [Tf] Most olvastam:

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Most olvastam:

  • From: Szalay S�ndor <szalay.sandor AT ntk.hu>
  • To: "'tanforum AT lists.kfki.hu'" <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Most olvastam:
  • Date: Mon Feb 12 08:04:04 2001

Elnézést mindenkitől, de nem bírtam tovább.

Többen tudják (és a címemből is kiderül) könyvkiadóban, sőt tankönyvkiadóban
dolgozom, és meglehetősen furcsának találom a minisztérium azon igyekezetét,
hogy magára szeretné vállalni a "megtévedt" vagy "megtévesztett" pedagógusok
helyett a tankönyvek kiválasztását.

Nem tudom hányan tudták elolvasni az előterjesztett törvényjavaslatot (T/3475
száma), de teljesen egyértelműen látszik belőle, hogy minden intézkedésével a
kiadók korlátozása, a piac beszorítása a cél, sőt bizonyos intézkedések
(tankönyvek kipróbálása) egyértelműen a kiadványok árának növelését
eredményezik.

Azt sem tudom, hányan ismerik a jelenlegi jóváhagyási mechanizmus, amelyben a
jóváhagyási eljárás költsége a kiadvány terjedelmétől és a minimálbértől
függ.
Ebből számolja ki mindenki maga, hogy milyen következményei lesznek a könyvek
árára.

Végül egy kis hab a tortára, hogy kizárólag nyomtatott formában lehet a
későbbiekben tankönyvet megjelentetni. Gondolom az egyéb technikák ismerete
nem
fontos az iskolák számára, bár mintha ugyanaz a minisztérium koordinálná a
Sulinet tartalomszolgáltatását is.

Szalay Sándor
(: +36309319859