tanforum - [Tf] Ponticulus februar

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Ponticulus februar

  • From: Visontay György <Gyorgy.Visontay AT ella.hu>
  • Subject: [Tf] Ponticulus februar
  • Date: Thu Feb 8 07:48:03 2001

Kedves Olvaso!

Elnezest a technikai okokbol adodo kesesert, de az uj szerkeszto
eszkozre valo atteres kozben encoding problemakba utkoztem. Vegul, a
szovegben gyakorta szereplo idegen nevek es kifejezesek miatt a Unicode
(UTF-8) kodolas valasztottam. Latszatra a dolog mukodik (Netscape 4.72
es Explorer 5 Windows 98 alatt), de jo lenne, ha a mas platformokon
esetleg felmerulo problemakrol visszajelzest kapnek.

A humaniorak es realiak kapcsolodasait bemutato Ponticulus Hungaricus
webfolyoirat
http://www.njszt.hu/ponticulus
http://www.iif.hu/~visontay/ponticulus
legujabb szamanak kinalata:

m e g c s a p o t t a k

Arisztotelesz nem teljesitett igerete
matematika

"A szep legfobb fajtai a rend, az osszemerhetoseg
es az elhataroltsag, amiket a matematikai tudomanyok
bizonyitanak leginkabb."

Egy valodi dialogus

"ELPINO: Hogyan lehetseges, hogy a vilagegyetem vegtelen?
FILOTEO: Hogyan lehetseges, hogy a vilagegyetem veges?
ELPINO: Ugy gondolod, hogy ez a vegtelenseg bebizonyithato?
FILOTEO: Ugy gondolod, hogy ez a vegesseg bebizonyithato?
ELPINO: Mily csapongasa az elmenek!
FILOTEO: Mily korlatozasa az elmenek!"

h i d v e r e s

Jeki Laszlo: Egy hatszaz eves dagaly meseje
csillagaszat

"Nyolc szferakat, hogy szamitasba vett,
latja a Kos fejetol messze jar
az Alnath csillag, azt is tudja mar,
a kilencedik szferaban van ez,
mert errol ravasz szamitast szerez."
Canterbury mesek

h u m o r

Tudos emberek dicserete

"Giordano Bruno egyik muveben kulonosen kikel
az egyetemek doktorai, papok es tudosok ellen:
az o koraban a hivatalos filozofia szekhelyeirol
'doktori cimmel tobbnyire gyurus lovakat es
kalapos szamarakat bocsatanak el'."

Tartalmas idotoltest, jo szorakozast!

  • [Tf] Ponticulus februar, Visontay György, 02/08/2001