tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Fizetés, Sztrájk !

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Fizetés, Sztrájk !

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: "A TANFORUM tukrozese" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Fizetés, Sztrájk !
  • Date: Sat Jan 6 20:41:03 2001

Tisztelt Kollegak!

> A piacgazdasag tulajdonsaga, hogy nem lehet feltornazni az arat annak,
> amibol tulkinalat van.
> Annyi a pedagogus, mint a tenger. Hogy melyik milyen, az mas kerdes.
> Ha en holnap elhagyom a palyat, jon helyettem mas. Megtartja az oraimat.

Akkor mar csak 5-10 ev, es nagyon-nagyon jo fizetesunk lesz.

> Egyszoval az a baj, hogy meg ennyi kicsike penzert is tul vonzo a
> pedagoguspalya.

Szerintem ez nem igaz. Inkabb arrol van szo, hogy a
pedagogusdiploma is diploma, tehat a 26. helyen bejelolt tanari
szakra is felvesznek embereket. Szivesen latnek egy kimutatast
arrol, hogy a tanari szakra felvettek kozul az elso helyen
jelentkezettek es a felvettek szamanak aranya hogyan viszonyul
egymashoz. Az azert mar mutatna valamit...

> Lehet, hogy nem a legalkalmasabb emberek szamara, de ez nem
> gond. Mivel valogatas nincs, vagy alig van, letrejott egy kinai piachoz
> hasonlito tulkinalat: silany, de meg eppen elfogadhato minosegu arut keves
> penzert.

Boszen bologatok!!!

> Fenti okokbol eredoen semmi fele sztrajknak nem lehet kenyszerito ereje.

Dehogynem. Mintha szoba kerult volna egy-ket eve:
_Minden_ oktatasi-nevelesi intezmenyben dolgozo egyszerre
sztrajkba lep, bolcsodetol legalabb a kozepiskolaig, a kaput
kulcsra zarja egy hetre, egy honapra. Szoval gyereket sem oriz
meg. Szerintem ez talan meg a vasutasokenal is nagyobb
kenyszerito ero. Masik lehetoseg: nincs erettsegi vizsga.
Az viszont igaz, hogy ezeknek a gyerek (is) meginna a levet.

Tisztelettel: Fodor Zsolt