tanforum - [Tf] fogadas az Orszaghazban

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] fogadas az Orszaghazban

  • From: "Fodor Zsolt" <fodor AT gyakg.u-szeged.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: [Tf] fogadas az Orszaghazban
  • Date: Fri Nov 3 21:43:04 2000

Tisztelt Kollegak!

Ma (penteken) a Parlamentben unnepsegen koszontottek a
nemzetkozi diakolimpiak ermeseit, a csapatvezetoket es a
felkeszito tanarokat. Az elismereseket Orban Viktor es Pokorni
Zoltan adta at.

Az eredmenyek kozul csak egyet emelek ki: Rokob Andras a
miskolci Foldes Ferenc Gimnazium jelenleg 12. evfolyamos
tanuloja a kemiai diakolimpian arany, az informatikai diakolimpian
pedig ezustermet szerzett.

Az elismeresek atadasat kovetoen Orban Viktor es Pokorni Zoltan
a korunkben maradt, s keszsegesen valaszolt a kerdesekre.
(Sajnos csak keson csatlakoztam a hallgatosaghoz). A
beszelgetes nehany reszlete:

Egy kollega nehezmenyezte, hogy eppen a diakolimpiakon sikeres
targyak kepviseloi jartak a legrosszabbul a kerettantervi
valtozasokkal (kulon kiemelte a fizikat). Ilyen oraszamban nem
lehet a diakokat a targyhoz kozel vinni. Pokorni ur valaszaban
kitert arra, hogy a fizikat nem neki kell megvedenie, mert az OM-
ben nagyon sok az ilyen kepzettsegu szemely. (Sajnos csak
Kornyei ur nevet jegyeztem meg, a tobbi ismeretlen volt.)
Velemenye mellesleg az volt, hogy Oveges fele fizikat kell tanitani
es nem a magasabb tudomanyt preferalni. (A megemlitett pelda:
azt kell tudni, miert ragad a ragaszto.) Arra, hogy jobb volna tobb
ora pl. fizikabol, Orban Viktor valaszolt. A gyerekek leterheltek, az
ovei is csak este hetkor ernek haza. Az egyik kollegano
megjegyezte, hogy tobb ora eseteben esetleg nem lesz szukseg
kulonorara, mert az ami inkabb leterheli a diakot. A miniszterelnok
ur szerint sportolni, tancolni el kell jarni, es a nyelvet is meg kell
tanulni valamikor.
(Remelem tartalmilag jol adtam vissza mindent.)

Szemelyes kitero:
Az altalanos koszontoben elhangzott, hogy a tanarok szerepe
milyen nagy, nem feltetenul csak a versenyeredmenyekben, de az
orszag jovoje szempontjabol is. Gondoltam tudatom, hogy
mennyiert vallaljuk ezt a szerepet, s autogramot kertem az eppen
nalam levo szeptember havi fizetesi jegyzekemre.
Orban Viktor minden teketoria nelkul alairta, majd elkoszont.
Pokorni Zoltan alaposabban megnezte, s a kovetkezo rovid
parbeszed zajlott le:
PZ: 54500. {ennyi a kezhez kapott} Miert ilyen keves?
FZs: Mert a bertabla szerint ennyi jar, sot, ebben benne van 9700
Ft, amelyet a tavaly ev vegi osztalykirandulas kapcsan en
elolegeztem meg.
PZ: Reszmunkaidos?
FZs: Nem, foallasu, heti 5 tuloraval, de tulora a szeptemberi
fizetesben meg nincs benne.
PZ: Miert keri, hogy ezt irjam ala?
FZs: Mert lehet, hogy ez az oktatassal kapcsolatos utolso
emlekem. Most vagyok itt harmadszor, tobbre nem juthatok.
PZ: Elmegy? Meg tudom erteni.

No comment.

Tisztelettel: Fodor Zsolt