tanforum - Re: [Tf] Hi�nyz�sokr�l m�g egyszer

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] Hi�nyz�sokr�l m�g egyszer

  • From: "G. Konkoly Katalin" <g.konkoly AT freemail.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: [Tf] Hiányzásokról még egyszer
  • Date: Thu Aug 31 21:43:03 2000

Sziasztok!

Thursday, August 31, 2000, "Kiss Károly" wrote:

> Mi a pontos jogforrás, ami a tanulóknak egy tantárgy 20%-át meghaladó
> hiányzása esetén osztályozóvizsgát ír elő a nevelőtestület hozzájárulásával?
> Emlékezetem szerint ez az általános iskolákat nem érinti, csupán a szakképző
> iskolákat. Valóban így van?

A pontos jogforrast en sem tudom, de nalunk (gimnazium) is szo esett rola az
evnyito ertekezleten; gondolom, inkabb kozepiskolakra ervenyes.

> "Az új tanév nem kedvez a lógós diákoknak:

Ez igaznak tunik. Juniusban, szobeli erettsegiztetes kozben, mikor eppen nem
volt felelom, "szorakozasbol" osszeszamoltam, a csoportjaimbol kik hany orat
hianyoztak az en oraimrol a mult tanevben (akkor meg sejtelmem sem volt,
hogy ezt az iden komolyan kell majd csinalnom...), es eleg erdekes szamok
jottek ki: ha mar tavaly is ervenyben lett volna ez a rendelkezes, nehany
gyerek nem kaphatott volna evvegi jegyet... Most ev elejen ezzel kezdtem az
erintett csoportokban a "szentbeszedemet", es ugy lattam, megrendultek a
tenyek sulya alatt :) Azaz remelhetoleg az iden jobban odafigyelnek a
dolgaikra (hiszen nem szamit, igazolt vagy igazolatlan hianyzasrol van-e
szo).

> egy rendelet ugyanis előírja,
> hogy aki egy bizonyos tantárgyból egy tanévben 20-nál több óráról (kiemelés
> tőlem) marad távol, a szaktárgyból osztályozóvizsgát köteles tenni."

Pontosabban ugy szol, hogy ha az eves oraszam 20%-at meghaladja a mulasztott
orak szama (pl. egy heti 1 oras targy eseteben a 20 % 35 tanitasi hettel
szamolva 7 ora, ennyirol hianyozhat kovetkezmenyek nelkul), akkor az adott
targybol nem osztalyozhato (ha 80 jegye van, akkor sem), hanem a
nevelotestulet engedelyezHETI (nem kotelezo), hogy osztalyozovizsgat tegyen.
Ellenkezo esetben evismetles... De ha valamit nem jol ertelmeztem, szivesen
veszem a korrekciot.

--
G. Konkoly Katalin *
g.konkoly AT freemail.hu