tanforum - [Tf] Hiányzásokról még egyszer

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Hiányzásokról még egyszer

  • From: "Kiss Károly" <kiss.karoly AT freemail.hu>
  • To: "Tanfórum - Tanárok vitafóruma" <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Hiányzásokról még egyszer
  • Date: Thu Aug 31 20:24:03 2000

Üdvözlet!

Elnézést, hogy egy lement témát újra felmelegítek, de véletlenül
töröltem az információt. Kérdésem az, amit már korábban feltett egy kolléga.
Mi a pontos jogforrás, ami a tanulóknak egy tantárgy 20%-át meghaladó
hiányzása esetén osztályozóvizsgát ír elő a nevelőtestület hozzájárulásával?
Emlékezetem szerint ez az általános iskolákat nem érinti, csupán a szakképző
iskolákat. Valóban így van?
Ezek szerint a Népszabadság 2000. augusztus 21-én megjelent száma
"Tanévkezdés" című mellékletében (tudom, hogy messze nem hivatalos)
többszörösen fals információt adtak? Idézem:
"Az új tanév nem kedvez a lógós diákoknak: egy rendelet ugyanis előírja,
hogy aki egy bizonyos tantárgyból egy tanévben 20-nál több óráról (kiemelés
tőlem) marad távol, a szaktárgyból osztályozóvizsgát köteles tenni."

Köszönettel: Kiss Károly, Körösladány.