tanforum - [Tf] Szabalyzat

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Szabalyzat

  • From: "Koncz Endre" <koncze AT freemail.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Szabalyzat
  • Date: Mon May 22 01:41:03 2000

Udv!

Va'las Pe'ter Re: [Tf] gepterem levelere reagalok, uj targgyal,
mert mar nem arrol szol a level.

> A szabalyzat nem elsosorban pedagogiai, hanem
> biztonsagi kerdes, ezert szerintem celszerubb igazgatoi utasitas
> formajaban kiadni.

Ahany haz, annyi szokas...
Es a modozatot befolyasolhatja a szakmai hozzaertes.

Az viszont ketsegtelen, hogy az informatika betorese az iskolakba
megvaltoztatta az eddigi hierarchiat, az intezmenyvezetok (majdnem)
korlatlan uralmat, a minden feletti ellenorzes, rendelkezes kepesseget
es lehetoseget. Egy kicsit kiszolga'ltatotta' tette sok helyen a vezetest,
es ezt o"k mehezen emesztik meg. Es a 'hatalom' is csak figyelni
tudja a kulonbozo forumokat, erdemben befolyasolni nem.
Hany intezmenyvezeto tud a levelezolistakon folyo vitakrol, az ott
elhangzo /gyakran cseppet sem hizelgo/ megjegyzesekrol, hogy
vannak akik a NETben latjak azt a kozeget, mely segitsegevel
szervezni lehet a pedagogusokat /pl sztrajkra/, stb.
A NET az iskolakban mindenkeppen a demokratizalodas fele' nyitott.
Kiderul, hogy mashol esetleg jobban csinaljak, me'g a szu"ko:s
kereteken belul is, hogy az 'igy van' vezetoi kinyilatkoztatasra
fel oran belul az orszag 5 helyerol jon a valasz, hogy nem ugy van,
stb.

> biztonsagi kerdes, ezert szerintem celszerubb igazgatoi utasitas
> formajaban kiadni.
> Igy rugalmasabban, operativabban modosithato
> Az iskola mukodeseert es a biztonsagert a fonok a felelos. A
> tuzvedelmi szabalyzatot sem a testulet szavazza meg!

Ennek lehetnek hatranyai is. Ma igy utasit, holnap ugy...
A tuzvedelmi szabalyzat talan nem jo pelda. Lehet, hogy tevedek,
mert a suliban vannak a jogszabalyok, de biztos vagyok benne,
hogy a Szervezeti es Mukodesi Szabalyzatot /SzMSz/ a
nevelotestulet fogadja el /torvenyessegi szempontbol kell a jegyzonek
jovahagynia, ezzel lep hatalyba/ es emlekezetem szerint a tuzvedelmi
szabalyzat annak resze (es igy megiscsak a nevelotestulet szavazza
meg).
A gepterem stb. szabalyzata pedig a hazirend resze, amit szinten
csak a nevelotestulet modosithat. Azert is igy terjesztettem annak
idejen elo, mert pl. vannak olyan szankciok, amiket a nevelotestulet
szabhat ki.

De teny, a rendszergazda meghatarozo, es szerintem olyan format
valasszon, amellyel leginkabb biztositottnak erzi celjai elereset :-))
/mely celok termeszetesen nem o:no:sek, hanem szigoruan
szakmaiak - ezzel teljesen egyetertunk/

Koncz Endre

  • [Tf] Szabalyzat, Koncz Endre, 05/22/2000