tanforum - [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: Szamitastechnika 11 evesnek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

[Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: Szamitastechnika 11 evesnek

  • From: "HunyadiMatyasGimnazium-Bp" <suli60 AT bp.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: [Tf] Re: [Tf] Re: [Tf] Re: Szamitastechnika 11 evesnek
  • Date: Fri Feb 4 14:37:50 2000

A fejlesztő játékokkal kapcsolatban van pozitiv és negatív tapasztalatom...
A játékokban hiszek én is, némelyik még az én képességeimet (szellemi) is
fejleszti.
Élvezem egyiket-másikat (bár kevés az időm rá, és egész napi munka után
otthon már utálom a számítógépet, nem hogy játszanék is rajta....)
Diákok esetében a gondom a következő:
Játszani is tudni kell!
Az ösztönök, pl.. életösztön motivációkat kihasználó (lövöldözős) játékok
rendkívül mély pszichés hatást váltanak ki, és ha belefárad is a diák, a
játékból való kilépést saját "halála" ként éli meg - ezért tovább játszik
fáradtan is, és lekési a vonatot... és elkésik a randijáról... és nem készít
leckét másnapra... és...
A logikát intelligenciát kihasználó játékok nem olyanok amivel a játékos
pszichésen azonosul, hanem egy külső (tőle független) játékteret manipulál
szabályok szerint. A fejlesztés fáraszt, akkor is ha játék közben történik,
egy idő után, ha nincs teljesítmény motiváció (pl.. pontozás) és nincs
versenyszellem (ellenfél, vagy eredménytáblás összehasonlítási alap) akkor
egy idő után nem köti le. Nem akar fejlődni, mert hiányoznak a motívumok
hozzá. Legfeljebb unalom űzésként, pótcselekvésként szórakoztatja magát a
játékkal, és nem válik ambíciójává...
- Most ennyit -
/riki