tanforum - Re: [Tf] szamitastechnika 11 evesnek

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: [Tf] szamitastechnika 11 evesnek

  • From: "Molna'r Pe'ter" <molnarp AT afg1.sulinet.hu>
  • To: <tanforum AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Tf] szamitastechnika 11 evesnek
  • Date: Thu Feb 3 08:06:30 2000

> Jatek, ami a logikat fejleszti? Ez nagyon ritka jelenseg.
> Inkabb jatek, ami rombolja az erkölcsöt, gatolja az egyen kibontakozasat,
> stb. Na, ez mar gyakoribb ...
De azert lehetnek kivetelek. szerintem inkabb azert nem terjednek el ezek a
jatekok, mert gondolkodasra kesztetnek, s a mai gyerekek lustak erre. Inkabb
csihi-puhi, lojunk ami csak mozog,stb...
Amelyik jatekrol en beszeltem, az tenyleg tisztan logikai jatek, sot lehet,
hogy alatalanos es kozepiskolaban egy kicsit meg bonyolult is.
Roviden a jatekrol, hogy lasd tenyleg logikai:
A jatek sorokbol es oszlopokbol all.
6 oszlop van
A sorok rendre a kovetkezok:
1. sor: kulonbozo haju embereket tartalmaz.
2. sor: kulonbozo szinu hazakat tartalmaz
3. sor: 1-6 szamokat tartalmaz.
4. sor: kulonbozo gyumolcsoket tartalmaz
5. sor: kulonbozo kozlekedesi tablakat tartalmaz
6. sor: H,O,L,M,E,S betuket tartalmazza.
A feladat a kovetkezo: meg kell talalni, hogy melyik fejhez, melyik haz,
szam,gyumolcs, tabla, betu tartozik. Persze, egy jel csak egy helyen
szerepelhet.
A jatek inditasakor nehany jelet fixen elhelyez a program, a tobbit nekunk
kell megtalalni. Ehhez a kovetkezo segitsegeket adja a program:
1. melyik jel felett milyen masik jelnek kell lennie, persze azt nem mondja
meg melyik oszlopban.
2. Melyik jel mellett melyik jelnek kell lennie.
3. Melyik jelek vannak egymas mellett.
Persze nem az osszes kapcsolatot adja meg csak annyit ami a megoldashoz
kell.
Szerintem ez tiszta logika!
Bocs, ha hosszu voltam!
Udv:
Molnar Peter, http://petersoft.ini.hu, 36209149514
molnarp AT afg1.sulinet.hu,

peters AT freemail.hu,

petersoft AT sms.pgsm.hu
Arpad Fejedelem Gimnazium, Postaforgalmi Szki es Kollegium
http://www.afg1.sulinet.hu,
suli3042 AT szeged.sulinet.hu