tanforum - Re: Hol a hatar? (Volt: JakyNet Verseny Kiira's)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: Hol a hatar? (Volt: JakyNet Verseny Kiira's)

  • From: "Dorozsmai Karoly" <kdorozs AT fay-bp.sulinet.hu>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Re: Hol a hatar? (Volt: JakyNet Verseny Kiira's)
  • Date: Mon Sep 13 06:08:26 1999

Udvozletem!

Boldog Ferenc irta (12 Sep 99, 11:07) "Re: Hol a hatar? (Volt: JakyNet Ve"
subject-u leveleben:

> Igen, ebben lehet valami. Szomoru, hogy az "ISKOLA" is reklamfelulette
> valt/valik. :-(
> Persze lehet, hogy a nyomorbol ez is egy kiut.

Biztosan kiut, csak kerdes, nem tul nagy-e az ara?

> Ebben is lehet valami Peter. De ha egyszer a "reklamfelulet"
> elkelt, akkor a szoveget az irja, aki fizet. :-( Ezert is lenne
> fontos, hogy semmikeppen ne keverjuk a szent celokat, ahogy jol
> irtad "ocsuval".

Szerintem nem is az a baj, hogy "ocsu". Mert nem feltetlenul
az. Ha az iskola a tevekenysege finanszirozasi problemait
reklam (jellegu), avagy hogy arnyaltabban fogalmazzak, egy
vagy nehany piaci szereplo fele valo fokozottabb orientacioban
talalja meg enyhiteni, az nem feltetlenul jelenti azt, hogy ez az
"egy vagy nehany" szereplo bovlival nyomul. (Ez is lehetseges,
de ez olyan szakmai hiba az iskola reszerol, ami kritikan aluli.
Ezert fel sem tetelezem...) Nagyobb problemanak erzem, hogy
ez a dolog szukiti azt az ismerethorizontot, amit egy iskolatol
alapertelmezesben (es hadd tegyem hozza: szerintem jioggal)
el is varnak. Gondolom ertheto, de egy rovid pelda: a
tokmaghegyezo-gepek javitasat oktato iskola "eladhatja" magat
a HuDeElterjedt nevi internacionalis cegnek, de ez azzal
jar(hat), hogy a vegzettek csak a HuDeElterjedt gyartmanyu
tokmaghegyezok javitasahoz ertenek, mondjuk a
MienkALegjobb nevu cegehez mar nem... Es ez szukiti a
vegzett gyerekek elhelyezkedesi lehetoseget, hosszu tavon
tehat akar az o erdekeik ellenere is van...

> Kisse ironikusan azonban, szerintem mar a
> lejto aljan vagyunk, s a felkapaszkodas a cel. Ilyenkor idonkent
> mindegy, ki nyujtja le a kotelet. :-(

Tovabbgondolva a hasonlatot: valoban mindegy, de mas
kotelgazda mas iranyban huz ki :-)))

(Ja, es legalabb ekkora baj, hogy a lejto aljan egyedul vagyunk,
a minosegbiztositasrol szolo szozat egi szozatkent hangzik el
fentorol... Aki altal elhangzik, nincs idelent velunk :-))))

> A felhivast, enyhen szolva tul sok helyen kaptam meg en is. Kisse
> bosszanto volt, de ennel nagyobb kellemetlenseg soha ne erjen
> senkit.

Igaz... Nem is a kellemetlenseg -- IMO nem jol megvalasztott
media a bosszanto... De errol korabban mar irtam...

--
Udvozlettel:
Dorozsmai Karoly