tanforum - Hol a hatar? (Volt: JakyNet Verseny Kiira's)

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Hol a hatar? (Volt: JakyNet Verseny Kiira's)

  • From: "Va'las Pe'ter" <turtle AT alarmix.net>
  • To: tanforum AT sunserv.kfki.hu
  • Subject: Hol a hatar? (Volt: JakyNet Verseny Kiira's)
  • Date: Sat Sep 11 14:22:53 1999

Jo reg'

Ferenc Tamas wrote:
> A sze'kesfehe'rva'ri Ja'ky Jo'zsef Mu:szaki Szakko:ze'piskola az
> 1999/2000-es tane'vben
> meghirdeti a "JakyNet Verseny"-t, amely egy u'j mu:veltse'gi vete'lkedo:
A verseny kerdesi csakugyan tetszetosek, biztos megdolgoztatjak a
resztvevoket, velem is megtennek. Nekem azonban fenntartasaim vannak a
szponzorok ennyire nyilt es durva reklamfeladataival. Valo ez egy
iskolaba? Osszhangban van pl. az iskolai reklamtevekenysegre vonatkozo
uj jogszabalyokkal? Gusztusosnak semmikepp sem mondhato.
Nem vagyok alszent, nem jarok a *-okban, de azt gondolom, valamilyen
hatarokat a joizles neveben be kellene tartani. A szponzorok szamara az
is reklam, hogy szerepel a nevuk es az altaluk adott ajandekok. Ezt meg
elfogadom. De hogy "muveltsegi vetelkedo" cimen az egyebkent tenyleg
nivos muveltsegi kerdesek koze ocsut keverve egyes termekekre vonatkozo
kereskedelmi informaciokat kerjenek a feladatok, az sok a gyomromnak.
Talan a szponzorok is hajlandoak lennenek elfogani azt a gondolatot,
hogy vannak olyan "tabu" helyek az eletben (jogszabaly altal
nevesitetten!), ahol a reklamtevekenyseg intenzitasa nemcsak jogi, hanem
etikai okbol, kulso kenyszer nelkul is korlatozando, es ezek egyike az
iskola. Ugy erzem, ez a verseny nem jo precedenst teremt. Alljunk meg a
lejton, amig nem keso!
Pl. a Miniszterelnoki Hivatal autoinak egy reszet egy ceg ingyen fogja
vedeni, ezt a tegnapi hirekben hallottam. Szamukra ennek reklamerteke
van. Bemondta a radio, tudni fogjak a szakmaban, feltuntethetik a
hirdeteseikben, tajekoztato anyagaikban. De nem varjak el, hogy fel
legyen irva nagy betukkel az autok oldalara vagy a miniszter az o
reklamsapkajukban nyilatkozzon.

> A megolda'st a ko:vetkezo: cimre kell ku:ldeni:
> suli358 AT szfv.sulinet.hu
> Ha ez esetleg betelt, akkor a ko:vetkezo:re:
> tferi AT yahoo.com
En egy ilyen versenyre letrehoznek egy kulon cimet. Nem varnam el, hogy
a versenyzok kiserletezzenek, hogy betelt-e a postalada vagy sem, es
esetleg a hatarido lejarta elott egy oraval bekuldott valaszukra napok
mulva kapjak vissza a hibauzenetet. De lehet, hogy volt okod ezt a
megoldast valasztani.

> 24.) MrSoft ke'rde'se: A rendszerga'zdanak milyen leheto:se'gei vannak
> a konyvta'rak, fa'jlok parame'tereinek a'llita'sa'na'l?
Ez komoly?
Parameteresen az osszes oprendszerre?

Va'las Pe'ter (Pe'ter Va'las for non-Hungarian speakers)
mailto:turtle AT alarmix.net
(E'kezetes leveleket is tudok olvasni.)
http://www.alarmix.net/freeweb/turtle