tanforum - Re: licenc jogok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

Re: licenc jogok

  • From: "Nagy Szabolcs" <exo AT vasvari.hu>
  • To: tanforum AT lists.kfki.hu
  • Subject: Re: licenc jogok
  • Date: Wed Sep 8 10:35:37 1999

> From: Ladanyi Gusztav
> <gusty AT csete.sulinet.hu>

> hivtam a ceget, mondvan johet az ujabb floppy. Most kapaszkodjatok!
> Kozotek, hogy egyszeri telepitesi jogot vettunk meg, es kulonben is a
> program vinyohoz kotott, tehat backup-bol is csak ugyanarra a vinyora
> lehet ujratelepiteni. Allitolag mindez le volt irva az altalunk ismeretlen
> licenc szerzodesben. Egyebkent most akciosan megvehetjuk ujra 60eFt-ert.

nalunk az volt a problema, hogy a usereket tartalmazo allomany 4 GB-
os lett. nyilvan celszeru lett volna ujratelepiteni, + celeron/turbo
pascal javitast elvegezni. telefon nekik, es ugyanezt a valaszt
kaptam. nem egy pozitiv hozzaallas, de a program a kolleganok szerint
az egyik legjobb a piacon, eleg versenykepes aron. kar, hogy ilyen a
gyarto hozzaallasa.

> Hogy ez mennyire jogszeru, azt valoszinuleg a jogaszok fogjak eldonteni,
> mivel a ceg illetekese meglehetosen agressziv stilusban reagalt.

Tanulsagul, a tobbieknek, leendo (?) vasarloknak:

nalunk szerencsere volt egy mentes a szuz telepitesrol, igy nem
kellett 90 Eft-ot fizetni (60 user) a telepitesert, de kert egy
alapertelmezett adminisztratori jelszot, amit vegul is elmondott az
illetekes, kulon fizetseg nelkul.

> Vegul azert irtam, hogy ha valaki tud valami idevago jogszabalyt, ami
> alapjan meg tudnank szorongatni a ceget, akkor dobjon meg vele, mert
> jobb lenne, ha nem kene perre menni.

licencszerzodest sajnos en sem lattam, a program regi beszerzes.
Szerintem eleg erv, ha arra hivatkozol, hogy a ceguk jo hire tobbet
er nekik, mint 30 eft, vagy ha mar eleg hozzaszolas szuletik,
meg kell nekik irni, hol talaljak az archivumot, kapjanak mar eszbe,
es ne kicsinyeskedjenek. Ennyi penzert meg hirdetni se lehet,
oruljenek, hogy bekerultek a tanforumba.

Amugy a program tenyleg jo (kb. 4-5 eve megy nalunk)

Nagy Szabolcs
rendszergazda
Vasvari Pal Kg. SzKI.