tanforum - licenc jogok

tanforum AT lists.kfki.hu

Subject: Tanárok vitafóruma

licenc jogok

  • From: Ladanyi Gusztav <gusty AT csete.sulinet.hu>
  • To: "techinfo AT lista.sulinet.hu" <techinfo AT lista.sulinet.hu>, "tanforum AT sunserv.kfki.hu" <tanforum AT sunserv.kfki.hu>
  • Subject: licenc jogok
  • Date: Wed Sep 8 09:55:41 1999

Kedves kollegak!

Elnezest, hogy minket listara kuldom a levelet, de kozerdekunek tartom.

'97 decembereben a HUNIT nevu cegtol megvasaroltunk egy gepiras oktato
programot. 30 useres, Novell-es verzio cc. 30 e Ft. Egy akcios szorolapon
olvastunk rola, elment egy megrendeles, majd kuldtek. A kolleganok
unszolasara rogton feltettem. Mikor tenylegesen telepiteni akartuk a
gepterembe, akkor derult ki, hogy egy floppyrol csak egyszer telepitheto
a program. Kicsit durva megoldasnak tartom, de telcsi a cegnek, majd 500
penzert kuldtek egy uj floppyt. Nyaron volt egy szerver cserenk, es
most hivtam a ceget, mondvan johet az ujabb floppy. Most kapaszkodjatok!

Kozotek, hogy egyszeri telepitesi jogot vettunk meg, es kulonben is a
program vinyohoz kotott, tehat backup-bol is csak ugyanarra a vinyora
lehet ujratelepiteni. Allitolag mindez le volt irva az altalunk ismeretlen
licenc szerzodesben. Egyebkent most akciosan megvehetjuk ujra 60eFt-ert.

Hogy ez mennyire jogszeru, azt valoszinuleg a jogaszok fogjak eldonteni,
mivel a ceg illetekese meglehetosen agressziv stilusban reagalt.

Mellekelem a linket http://www.tiszanet.hu/hunit/10ujj.htm

Szerintetek ebbol kiderul, hogy ez egy egyszerhasznalatos szoftver?

Vegul azert irtam, hogy ha valaki tud valami idevago jogszabalyt, ami
alapjan meg tudnank szorongatni a ceget, akkor dobjon meg vele, mert
jobb lenne, ha nem kene perre menni.

gusty