fiztan - 1628. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1628. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1628. level
  • Date: Tue, 20 Feb 2024 21:05:00 +0100

1628. levél

*1. **Aktuális*

· *február 23. 16:00 BME Science Campus - Zimmer Márta* (BME TTK
Kognitív Tudományi Tanszék) *Azt látjuk, ami előttünk van?*

Helyszín: *BME F213 terem*

https://felvi.ttk.bme.hu/hu/sciencecampus

Az előadássorozat FB oldala:
https://www.facebook.com/BME.TTK.ScienceCampus/

*2. **Pályázatok, versenyek*

· *Mátrai Tibor középiskolai fizikaverseny.* Nevezési határidő:
március 1.
https://www.oktatas.hu/kozneveles/pok/eger/eger_tanulmanyi_versenyek

· *Bonis Bona*-*díj.* A pályázatok benyújtásának határideje: március
5. (kedd) 12:00. https://bonisbona.tehetsegunk.hu/

*3. **Kérés*

Egy kérdőív terjesztésére kérem a kedves Kollégákat:

Magyarország 2015 óta tagja az Európai Űrügynökségnek (ESA). 2024-től pedig
hazánkban is létrejött az ESERO <https://esero.hu/> (European Space
Education Research Office Európai Űroktatási és Kutatási Hivatal) iroda,
melynek célja, hogy a STEM Science, Technology, Engineering and Mathematics
(azaz természettudományos, műszaki, mérnöki és matematikai) területek
iránti érdeklődést növelje.

Az alábbi kérdőív célja, hogy felmérje, hogyan viszonyulnak a pedagógusok
(beleértve az óvodapedagógusokat is) a STEM területekhez. A kérdőív
kitöltése körülbelül 10-15 percet vesz igénybe. Arra kérjük a tanárokat,
óvodapedagógusokat, hogy a kérdőív kitöltésével segítsék a magyarországi
ESERO iroda és ezáltal a hazai STEM oktatás fejlesztését!
https://form.jotform.com/240442087081047

*4. **Órára:*

· A modern fizika bevezetéséhez: Filmrészletek az 1927-es
Solvay-konferenciáról 3’https://www.youtube.com/watch?v=8GZdZUouzBY

· Atommodellekhez: *J.J. Thomson eredeti hangja, az elektron
fölfedezéséről beszél:*
http://www.aip.org/history/electron/jjsound.htm

· Édes Lili: hőtani kísérletek
https://www.youtube.com/watch?v=JCqhaFGkH7g

· Kis-Tóth Ágnes: Légnyomást szemléltető kísérletek
https://www.youtube.com/watch?v=FX_gxDDZLsM

· Várda Ernák és Kiss Benjámin: a periódusos rendszer s-mezője:
https://www.youtube.com/watch?v=MxF6yFv5lJ4

*5. **Nézni-olvasni - hallgatni valók:*

· Hogyan hozzuk le a csillagokat az égről? - Pokol Gergő előadása
(2023.06.14) https://www.youtube.com/watch?v=wRIO3GnXlS4

· Kiss László: A tudományos közlés művészete, 1. rész: Mit, hogyan,
miért?

https://www.youtube.com/watch?v=bntP7BAc6Qk

2024. február 20.
tapodyeva AT gmail.com

  • 1628. level, Moróné Tapody Éva, 02/20/2024