fiztan - 1619. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1619. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1619. level
  • Date: Tue, 23 Jan 2024 14:30:50 +0100

1619. levél

*1. **Aktuális*

· *január 24. szerda 19 óra* Egy kis esti fizika - Dr. Jakab Ferenc:
Felkészülés a járványok korára

Helyszín: Művészetek és Irodalom Háza, Pécs, Széchenyi tér 7-8.

https://www.pmh.hu/programok/egy-kis-esti-fizika-dr.-jakab-ferenc-felkeszules-a-jarvanyok-korara

· *január 25. 17 óra* Atomoktól a csillagokig - *Jánosi Dániel*
<https://atomcsill.elte.hu/NEW/events/categories/eloadok/janosi-daniel/>
(ELTE TTK, Elméleti Fizikai Tanszék): *Föld-másolatok és felbomló örvények:
amikor még a káosz sem állandó*
<https://atomcsill.elte.hu/NEW/events/fold-masolatok-es-felbomlo-orvenyek/>

Helyszín: ELTE TTK lágymányosi északi tömbje (1117 Budapest, Pázmány Péter
sétány 1/A), 083 Eötvös terem

Az előadások után a Fizikai Intézet munkatársai látványos és érdekes
kísérleteket mutatnak be

https://atomcsill.elte.hu/NEW/events/fold-masolatok-es-felbomlo-orvenyek/

· Év elején a Debreceni Egyetemen két alkalommal is csatlakozunk a
CERN-Masterclass rendezvényhez, amelynek keretében játékos részecske
felismerés kapcsán ismerkedhetnek a tanulók a részecskefizika alapjaival és
a CERN-ben folyó kutatásokkal.

*február 9-én* lányos nap lesz, női előadók tartanak csak lányoknak
foglalkozást.

*február 22-én* fiúkat és lányokat is várunk az egész napos rendezvényre.

Rendezvényünkre szeretettel várjuk az érdeklődő középiskolás tanulókat és
kísérő tanáraikat!

További részleteket és a jelentkezés módját a melléklet tartalmaz: *CERN
Nemzetközi Mesterkurzus a Debreceni Egyetem Kísérleti Fizikai Intézetében
2024(1).docx*

*2. **Pályázatok, versenyek*

· *AZ ELTE Természettudományi Karán 60 órás akkreditált pedagógus
továbbképzés indul, a „Fizika tanítása” doktori programhoz kapcsolódva.*

A 2024 februárjában induló továbbképzés *részvételi díja 30.000 Ft, a
jelentkezési határidő február 6. *

A részletek a Doktori Program honlapján (
https://fiztan.phd.elte.hu/tovabbkepzes/index.html olvashatók,

ill. a következő linkekre kattintva közvetlenül is elérhetők : Részletes
információk (PDF)
<https://fiztan.phd.elte.hu/dokumentumok/reszletek_2024_tavasz.pdf> ;
Jelentkezési
lap I. (PDF) <https://fiztan.phd.elte.hu/dokumentumok/jelentkezesilapI.pdf> ;
Jelentkezési lap II. (PDF)
<https://fiztan.phd.elte.hu/dokumentumok/jelentkezesilapII.pdf>

· Kifejezetten *fizikatanár-szakos hallgatók* részére kerül
meghirdetésre 2024. *február 2 –12.* között a *Károlyházy Frigyes országos
problémamegoldó verseny* az ELTE Fizikai Intézete gondozásában. A versenyre
nem szükséges regisztrálni, elég csak a megoldásokat határidőre beküldeni.
A nyertesek oklevélben és pénzjutalomban részesülnek. A kiváló
feladatmegoldásokat a bizottság különdíjakkal is jutalmazhatja, tehát
érdemes akár 1-2 feladat beküldésével is indulni a versenyen.