fiztan - 1609. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1609. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1609. level
  • Date: Tue, 12 Dec 2023 09:02:06 +0100

1609. levél

*1. **Aktuális*

· "KÍSÉRLETEK A MIKROVILÁGTÓL A NAPRENDSZERIG" *Karácsonyi kísérletek
– ajándék "koncert" kis és nagy diákoknak* – az SZTE Fizikai Intézetének
szervezésében *december 18-án hétfőn, 16.00-tól* a Budó Ágoston tanteremben
(Szeged, Dóm tér 9.). Szeretettel várjuk az érdeklődőket! A Plakát a
mellékletben található. *Kar_kis_plakat_2023.pdf*

*2. **Pályázatok, versenyek*

11-én került sor az Akadémián a Rátz Tanár Úr Életműdíjak átadására. A
díjazottak https://www.ratztanarurdij.hu/dijazottak/2023

*Fizika*

*Punyiné Kandrács Erzsébet*, Kántor Mihály Általános Iskola, Cigánd
https://www.youtube.com/watch?v=xVnM80pY8wI
*Tófalusi Péter*, Debreceni Református Kollégium Dóczy Gimnáziuma, Debrecen
https://www.youtube.com/watch?v=aASfi3nVPu4

*Matematika*

*C. Neményi Eszter*, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanítói- és Óvóképző
Kar, Matematika Tanszék, Budapest
https://www.youtube.com/watch?v=F5DLq6eD-w8
*Dr. Kosztolányi József*, Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet, Analízis
Tanszék, https://www.youtube.com/watch?v=5receeYFRog Szeged

*Kémia*

*Dr. Petz Andrea*, Ciszterci Rend Nagy Lajos Gimnáziuma és Kollégiuma, Pécs
https://www.youtube.com/watch?v=qq1TFi6mPXA
*Lovasi Ildikó*, Hunyadi Mátyás Általános Iskola, Budapest XIII. kerület
https://www.youtube.com/watch?v=F8ZborQJuvg

*Biológia*

*Csombóné Szaniszló Margit*, Eperjesi Általános Iskola, Eperjes
https://www.youtube.com/watch?v=7pqGB-7Ua9Y
*Gergely Tibor*, Nyíregyházi Krúdy Gyula Gimnázium, Nyíregyháza
https://www.youtube.com/watch?v=u15XQGWYTTc

Gratulálunk a díjazottaknak!

*3. **Ankét:*

· Akinek szüksége van a Tanúsítványra, annak–amint azt az ankéton a
tájékoztatóban is olvasta a kolléga– *írásos beszámolót *kell
összeállítania a továbbképzés valamelyik elméleti vagy gyakorlati
(kísérleti) foglalkozásáról. (Az előadók vagy műhelyfoglalkozást vezetők a
saját előadásuk - foglalkozásuk írásbeli anyagát is beküldhetik, mint
beszámolót.) A beszámoló terjedelme: kb. 3-5 gépelt oldal. *A beszámoló
beküldési hatá**rideje: 2024. **január **12.*

(postabélyegző kelte). Beküldés címe: ELFT 1092 Budapest, Ráday u. 18.
Fsz./3.

További kérdésekkel-kérésekkel akár engem, akár a titkárságot keressék meg!

*4. **Órára:*

· Newton III-hoz:
https://www.facebook.com/100007341015320/videos/1040894263725949?idorvanity=397859773587430

*5. **Nézni-olvasni - hallgatni valók:*

· A Szigma, a holnap világa 2023. december 5-ei adásában interjút
hallhatnak egy ritka bolygórendszer feltérképezéséről Kiss László
csillagásszal, a HUN-REN CSFK főigazgatójával, az MTA rendes tagjával; az
Etna kitöréséről és az izlandi vulkán ki nem töréséről Harangi Szabolccsal,
az ELTE TTK Földrajz- és Földtudományi Intézet igazgatójával, az MTA
levelező tagjával; valamint egy mezőgazdasági műveléstől megmenekült magyar
régészeti lelőhelyről Virágos Gáborral, a Magyar Nemzeti Múzeum régészeti
főigazgató-helyettesével.
https://infostart.hu/inforadio/szigma-a-holnap-vilaga

2023. december 12.
tapodyeva AT gmail.com

  • 1609. level, Moróné Tapody Éva, 12/12/2023