Sympa Menu

fiztan - 1487. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1487. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1487. level
  • Date: Wed, 3 Aug 2022 15:16:55 +0200

1487. levél

*1. **Pályázatok, versenyek, táborok*

· Sikeresen befejeződött a 35. Ifjú Fizikusok Nemzetközi Versenye.
(International Young Physicists Tournament). A magyar csapat 8. helyen
végzett a 25-ből.

Gratulálunk az ezüstérmekhez! Köszönjük, hogy kiváló eredményekkel
képviselik országunkat!

A csapat tagjai:

Martin Plesch, IYPT Elnöke

Penc Patrik - BME, csapatvezető

Kalocsai Zoltán – Nagy Lajos Gimnázium, Szombathely

Bodor Emma – Fazekas Mihály Gimnázium, Budapest

Czehlár Gergely – Veres Péter Gimnázium, Budapest

Pesti Patrik – Bolyai János Gyakorló Ált. Isk. és Gimn., Szombathely

Jenei Péter – ELTE TTK Anyagfizikai Tanszék, csapatvezető

Simon Tamás – Budapesti Német Iskola, Budapest

Temesvári Egyetem fizika intézetének vezetője

Forrás: https://www.facebook.com/hmisko83

*2. **Órára:*

· Egy kertépítős Facebook-csoportban találta egy kedves kolléganő,
nagyon hasznos:
https://www.facebook.com/groups/2015342532084582/user/100057353713981/

Ki is másoltam, csatolom: *Felületek hőmérséklete.docx*

· Hangtanhoz https://www.youtube.com/watch?v=v62YjjV-Roo

· Kihívója akadt a szilíciumnak: rátaláltak az eddigi legjobb
félvezető anyagra

https://raketa.hu/felvezeto-anyag-bor-arzenid

· Lorentz-erő – sarki fény
https://drive.google.com/file/d/1E_D892mbB_RAlKhb0oI0Q0j4iytAJvM0/view?usp=sharing
Kis Tamás digitális, magfizikai oktatócsomagot, interaktív energiavölgyet
és több más hasznos anyagot kínáló honlapját ajánlottam már:
https://kisfiz.hu/atommagfizika.php?show=bevezeto

Elkészült az energiavölgy *használatáról *szóló *videó*:
https://youtu.be/bSDEL8oATQk

Most már a neutron- ill. a protonemissziót is be tudja mutatni a program a
megfelelő izotópoknál.

*3. **Nézni-olvasni - hallgatni valók:*

· Megjelent a mindig nagyon érdekes, tartalmas Kémia hírlevél
legújabb száma:
https://us20.campaign-archive.com/?u=ec5c26d9e50a0e1a1bb52152a&id=3aec5090d2

· Nyári távcsövezés, James Webb, exobolygók és egyéb csillagászati
nyalánkságok - Magyar titok - égi hírek magyar csillagászoktól Kiss
Lászlóval https://www.youtube.com/watch?v=Is2eQcAOp50

*4. **EZ + AZ*

· Szokatlan dolgokat hozott létre a világ első atombombájának
felrobbantása az új-mexikói sivatagban: olyan kvázikristályokat, amiket még
nem láttak a szakemberek.
https://www.origo.hu/tudomany/20220802-hihetetlen-dolog-jott-letre-az-elso-atomrobbanaskor.html

*· **Szupergyors lebegő vonatok
https://impressmagazin.hu/jonnek-a-szupergyors-lebego-vonatok-zero-co2-kibocsajtassal/?fbclid=IwAR2EHgfxmlZhSSkpijW2-ltCBNnurRXy5ALOi-nrGNYP1FfDxzNJC2TRCfE
<https://impressmagazin.hu/jonnek-a-szupergyors-lebego-vonatok-zero-co2-kibocsajtassal/?fbclid=IwAR2EHgfxmlZhSSkpijW2-ltCBNnurRXy5ALOi-nrGNYP1FfDxzNJC2TRCfE>
*

2022. augusztus 3.
tapodyeva AT gmail.com

  • 1487. level, Moróné Tapody Éva, 08/03/2022

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page