Sympa Menu

fiztan - 1376. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1376. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1376. level
  • Date: Tue, 1 Jun 2021 22:25:16 +0200

1376. levél

*dr.Radnai Gyula* tanár úr emlékére néhány olvasni-nézni való:

- A Wikipédia szócikke https://hu.wikipedia.org/wiki/Radnai_Gyula

- Meghalt a függvénytáblák atyja, Radnai Gyula fizikus
https://www.alumni.elte.hu/article/meghalt-a-fuggvenytablak-atyja-radnai-gyula-fizikus/27/05/2021/1134

- 70. születésnapi ünnepség az ELTE-n 2009. április 15-én
https://www.youtube.com/watch?v=Sf2Ejvr0rFk

- 80. születésnapján tartott előadása 2019. április 9-én Eötvös
Lorándról https://www.youtube.com/watch?v=P5TSH2aZ7QM

- Az ELTE Alumni megemlékezése
https://www.alumni.elte.hu/article/meghalt-a-fuggvenytablak-atyja-radnai-gyula-fizikus/27/05/2021/1134

- „A Dér-Radnai-Soós” –t pdf-ben is el lehet érni.

A februárban elhunyt *Nagy Márton* tanár úr, Marci bácsi temetése június
25-én fél 11-kor lesz Balatonfüreden a Köztemetőben. (Az 1350. levélben
küldtem egy csokorra való megemlékező írást róla).

*1. **Aktuális*

A *SZTE TTIK I. Nagyköveti Konferenciája* *június 8-án* lesz, online
formában. A rendezvény érdeklődő tanárok számára nyitott, de
regisztrációhoz kötött.

A programból:

14.00-14.10: Megnyitó (Prof. Dr. Farsang Andrea)

14.10-15:00: Az iskola újragombolása: kellenek-e tantárgyak?
(Gondolatébresztő) (előadó: Radó Péter, oktatáskutató)

15.00-15.50: A természettudományos gondolkodás fejlesztésének lehetőségei
(előadó: Dr. Korom Erzsébet)

15.50-16.10: Komplex Alapprogram - Szeged bemutatása (előadó: Csetreki Rita)

*A Fizikai Intézet programja:*

16.15 - : A Fizikai Intézet képzési kínálatának bemutatása, majd kötetlen
beszélgetés, melynek témája mivel tudja segíteni az intézet a
fizikatanárokat és a fizika iránt érdeklődő diákokat. A beszélgetést
vezeti: Dr. Szalai Tamás és Dr. Kopasz Katalin

*Részletek itt olvashatók:*

http://sci.u-szeged.hu/karunkrol/hirek-esemenyek/szte-ttik-nagykoveti-konferencia-2021?objectParentFolderId=30827

*2. **e-mail címek*

Kedves Kollégák!

A sulinet, chello, freemail, citromail, vipmail, t-online kiszolgálók vagy
már nem működnek, vagy nagyon sok a visszapattanás, majd törlés. Akinek van
stabilabb e-mail címe, kérem, írja meg, cserélem.

*3. **Továbbképzések, táborok*

*· *Ötféle modullal kínál *pedagógus szakvizsga továbbképzést *az*
ELTE PPK.* https://www.alumni.elte.hu/actualites

· Nyári Tudástár tábor Szegeden

Az SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar Főépületében található Interaktív
Természetismereti Tudástár nyári tábort szervez több turnusban, ahová
várják mindazon tanulók jelentkezését, akik különösen érdeklődnek a
természettudományok iránt.

Jelentkezési határidő június 14.

A plakát a részletekkel:
https://www.facebook.com/interaktiv.tudastar/photos/a.284212855015899/3554563011314184/

Rövid ismertető videó:
http://www.jgypk.u-szeged.hu/hirek/szte-jgypk-2021-majus/tudastari-tabor-2021

*4. **Órára:*

· Idén április 22-én a Lányok Napja egy digitális különkiadással
jelentkezett. A Lányok Napja YouTube csatornáján az áprilisi virtuális
esemény teljes programja elérhető. Motivációnak érdemes belőle szemezgetni:
https://www.youtube.com/watch?v=zCNmrc5Um7I&list=PLD_-VUSSx9oJPn9E2wBnWEF3AH6sBJ7bh

· Hang terjedése kísérlet (Pesthy Sándor Gergely)
https://www.youtube.com/watch?v=nYDCWxhfOm4

· Ordasi Gábor kiváló kísérleteit érdemes megnézni. Igen gazdag anyag
részletes magyarázatokkal. Nagyszerű munka!
https://www.youtube.com/channel/UClALIhw30jtN0aeNsQO3_CA/videos

· Nano-világ nagyon jó összefoglaló kis film, animációkkal.
Feliratos. (Akár utolsó órákra, nagyon hasznos, érdekes!)

1. rész 13’ https://indavideo.hu/video/NanO_-_the_next_Dimension_12

2. rész 14’ https://indavideo.hu/video/NanO_-_the_next_Dimension_22

· Csillagászati jelenségnaptár – június: csillagaszat.taracsak.hu

*5. **Nézni-olvasni - hallgatni valók:*

· A Firka 2021/4. számának még csak a tartalma van a neten, de a
folyóirat megjelenését követő harmadik héten elérhető lesz az egész szám.
https://emt.ro/node/4156

· A Szigma, a holnap világa 2021. május 18-ai adásában interjút
hallhatnak *Aszódi Attilával*, a BME Nukleáris Technikai Intézet egyetemi
tanárával, a csernobili atomerőmű megnövekedett neutron számáról és egy,
például az önvezető autók tesztelésére épített magyar pályáról Hamar
Zoltánnal, a ZalaZone ügyvezetőjével.

https://infostart.hu/inforadio/szigma-a-holnap-vilaga/adasok/2021/05/18/a-szigma-a-holnap-vilaga-cimu-magazin-2021-majus-18-i-adasa

· A Magyar Kémikusok Lapja júniusi száma sok érdekes cikke olvasható:
https://www.mkl.mke.org.hu/

*6. **EZ + AZ*

· Pénteken hajtott végre egy kísérletet Kína az évek óta
fejlesztgetett fúziós erőművével, és egy csapásra két rekordot is sikerült
felállítani vele.
https://hvg.hu/tudomany/20210601_kina_mesterseges_nap_fuzios_reaktor_eromu_east

2021. június 1.
tapodyeva AT gmail.com

  • 1376. level, Moróné Tapody Éva, 06/01/2021

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page