Sympa Menu

fiztan - 1345. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1345. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1345. level
  • Date: Fri, 12 Feb 2021 20:44:29 +0100

1345. levél

*1. **Versenyek, továbbképzések*

*· **A Játsszunk fizikát**! 2. fordulójának beküldési határideje
**február
15**. http://titan.physx.u-szeged.hu/modszertan/jatsszunk_fizikat.html
<http://titan.physx.u-szeged.hu/modszertan/jatsszunk_fizikat.html> *

· *SZTE Természettudományi és Informatikai Kar* 30 órás akkreditált
pedagógus-továbbképzést indít: *Modern fizika *címmel. *A képzés
időpontjai:* *május 3-4. (hétfő, kedd) és május 7-8. (péntek, szombat)*

Részletes információk:
http://sci.u-szeged.hu/oktatas/kepzesek/pedagogus-tovabbkepzes

A nagyszerű tematika részletes leírással:
http://sci.u-szeged.hu/download.php?docID=94470

· A *Stockholmi Ifjúsági Víz Díj* magyar verseny jelentkezési
határideje *február 21.* https://www.ifivizdij.hu/?page=announcement

· A *Kreatív Fizika online fizika verseny* nevezési határideje *február
28.*A versenykiírást ismét csatolom. *Kreatív Fizika Verseny 2021
felhívás.pdf*

*2. **Órára:*

· Benyhe László sok segítséget küldött. Levelét továbbítom:
„Csatolva küldöm a tavalyi és az idei (még folyamatosan bővülő)
online-oktatásos irományaimat, melyekben a sok szöveg mellett sok link és
néhány gyakorló feladat is található.

Inkább középiskolásoknak való, de jelentős részük Ált.isk.-ban is
használható.
Vannak benne olyan didaktikai alkalmazások, melyek szerintem jobbak bármely
tankönyvnél...

- Dinamikában az erők SZÍN-szabályának bevezetése, -Fg erő; Tartóerő
részletesebben és így a Súlyerő is.

- Egyenáram: direkt online alkalmazásra részletesen, lassan haladva
egy phet-e szimulációval.”

Köszönöm B.Lászlónak,, hogy megosztotta velünk. A küldött file-okat
feltöltöttem a drive-omra. A letöltő link:
https://drive.google.com/file/d/1pjhyKmFDjuDvktfaaucdR0jt8F3Nxghg/view?usp=sharing

· Nem csak fizikus, csillagász pályára készülő diákjainknak hasznos
és szórakoztató: *Kiss László: Miért (és hogyan) legyünk csillagászok? *
https://www.youtube.com/watch?v=DkYD60WNpnk&t=1065s

· NKM *Pár Perc Fizika Tóth Pállal* (Ő volt a Fizibusz utazó
kísérletezője). Gördülő Energia YouTube-csatorna. Kiváló órákra, 43 videó,
kb 5 percesek.
https://www.youtube.com/results?search_query=G%C3%B6rd%C3%BCl%C5%91+Energia+%C3%B6sszes

· Összehangolódó metronómok rezonanciához:
https://www.youtube.com/watch?v=5v5eBf2KwF8

· Csillagászati jelenségnaptár https://www.mcse.hu/jelensegnaptar/

· Modern fizikához nagyon jó oktató filmeket kaptunk annak idején VHS
kazettán, amit digitalizálva feltettem a drive-omra, a tartalmát pedig
percre tartalmazza a csatolt file. (A fény kettős természete. Az elektronok
kettős természete. Kvantumelmélet. Színképek, energiaszinte.)
*Kvantumfizika.doc*

*KvantumfizikaDVD*
https://drive.google.com/drive/folders/18miyTnmjLCjaIcCjXf1mf7DjuZhy6svf?usp=sharing

· Arkhimédesz törvényéhez. Nem új cikk, küldtem is már, nagyon
érdekesnek tartom:

Lávalámpákkal gondoskodnak az internet biztonságáról
https://nlc.hu/szabadido/20180123/lavalampa-lava-internet-biztonsag-kod-cloudflare/

*3. **Nézni-olvasni - hallgatni valók:*

· Einstein és 1. felesége, a szerb Mileva Maric jegyei (ETH Zürich)
https://www.youtube.com/watch?v=2zwZsjlJ-G4

*4. **EZ + AZ*

· TGV sebesség-rekord: 574,8 km/h
https://www.youtube.com/watch?v=EOdATLzRGHc

· Mindenen átgázol a Hyundai teherhordó robotja

https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2021/02/10/hyundai-tiger-vezeto-nelkuli-terepjarmu/#
<https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2021/02/10/hyundai-tiger-vezeto-nelkuli-terepjarmu/>

· Egy sci-fibe illő friss tanulmány azt állítja, hogy megtalálta a
magyarázatot a sötét anyagra A tanulmány szerzői, *Adrian Carmona*, *Javier
Castellano Ruiz*, *Matthias Neubert*.
https://contextus.hu/otodik-dimenzio-felfedezese-fermionok/

· Tervezett karbantartás a Paksi Atomerőmű 1. blokkján
http://www.oah.hu/web/v3/OAHPortal.nsf/web?OpenAgent&article=news&uid=2CF5724FD01A3845C12586770051390D

2021. február 12. tapodyeva AT gmail.com

  • 1345. level, Moróné Tapody Éva, 02/12/2021

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page