Sympa Menu

fiztan - 1342. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1342. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1342. level
  • Date: Sat, 6 Feb 2021 10:54:47 +0100

1342. levél

*1. **Aktuális*

· *február 11. 17 óra* Atomoktól a csillagokig *Pécz Béla* (EK,
Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Intézet): *Aberráció-korrigált
mikroszkóppal látjuk az egyes atomokat*
http://atomcsill.elte.hu/program/

Élő közvetítés: www.galileowebcast.hu

*2. **Órára:*

· A korábban már kiküldött 7-es és 8-os linkgyűjteményt kibővítettem.
Beletettem sok kísérletet – hisz azok fontosabbak, mint a linkek - , a
Mobilis kiváló, pár perces, kifejezetten órákra készült oktató videóit
(javarészt Molnár Milán mutatja be és magyarázza őket), és még egyéb
linkeket. A kísérletekhez több helyen képet is, ha esetleg valaki nem
ismeri, könnyebben elboldoguljon vele. A drive-omra feltettem a már
korábban is megosztott mappába, onnan mást is le lehet tölteni, akinek
nincs meg valami:
https://drive.google.com/drive/folders/1k3pU8jFAii5cqS8Rj9VujSsX72fIjqes?usp=sharing

· Kiváló ez a kis videó, sok alapkísérlet:
https://www.facebook.com/watch/?v=698447530868586
(pár kísérletet külön kiemeltem belőle, ezeket is feltettem a drive-omra a
mappába, + a kedvenc fánkos videómat, amin a gáztörényeket, Arkhimédesz
törvényét, forgatónyomatékot is lehet elemezni)

· Fizika kísérletek a Révai Miklós Gimnázium és és Kollégium
természettudományos Laborjából
http://labor.revai.hu/index.php/kiserletek/fizika-kiserletek2

· Az M5 Fizikapercek kísérleti videói (még) megnézhetők a
mediaklikk.hu-n. 3-4 perces videók, magyarázattal szinte minden témához
(Härtlein K.) https://mediaklikk.hu/m5/cikk/2020/04/16/fizikapercek/#
<https://mediaklikk.hu/m5/cikk/2020/04/16/fizikapercek/>

· Galilei kísérletének megismétlése a pisai ferde toronyból
https://www.youtube.com/watch?v=_Kv-U5tjNCY

· Körmozgáshoz-centripetális erő, szimuláció
https://www.walter-fendt.de/html5/phhu/carousel_hu.htm

· Fonálinga, szimuláció
https://www.walter-fendt.de/html5/phhu/pendulum_hu.htm

· Állapotváltozások gázokban, szimuláció
https://www.walter-fendt.de/html5/phhu/gasprocesses_hu.htm

· Tamás Ferenc: Atommodellek – jó összefoglaló 4 perces videókkal
https://tferi.hu/atommodellek?showall=1&limitstart=

· Tesztelje, mennyit tud az atomokról és az atomfizikából
https://www.origo.hu/tudomany/20170301-teszt-kviz-mennyit-tud-az-atomokrol-es-az-atomfizikabol.html

· Kísérletek az atomfizika tanításához
http://sek.videotorium.hu/hu/recordings/2351/kiserletek-az-atomfizika-tanitasahoz

·

*3. **Nézni-olvasni - hallgatni valók:*

· Mindenki Akadémiája, Balogh Tibor: Holográfiától a holovízióig
https://mediaklikk.hu/video/mindenki-akademiaja-balogh-tibor-holografiatol-a-holovizioig/

*4. **EZ + AZ*

· Egy eszközzel hamarosan okostávcsővé alakíthatjuk a mobilunkat
https://raketa.hu/egy-eszkozzel-hamarosan-okostavcsove-alakithatjuk-a-mobilunkat

· Hamarosan újabb magyar műholdat bocsátanak fel

https://24.hu/tech/2021/01/14/bme-muhold-smog-1/

· 2020 volt a valaha mért legmelegebb év Európában
https://mta.hu/tudomany_hirei/2020-volt-a-valaha-mert-legmelegebb-ev-europaban-111185

2021. február 6.
tapodyeva AT gmail.com

Mentes
a vírusoktól. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

  • 1342. level, Moróné Tapody Éva, 02/06/2021

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page