Sympa Menu

fiztan - 1261. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1261. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1261. level
  • Date: Sun, 3 May 2020 15:14:12 +0200

1261. levél

*1. **Aktuális*

· *május 8. (péntek) 16:00-* BME Science Campus Dr. Racsmány Mihály
(BME TTK Kognitív Tudományi Tanszék): Miért a teszt a leghatékonyabb
tanulási forma?
Az előadás élőben a BME TTK Youtube-csatornáján követhető:

https://www.youtube.com/channel/UCURyeAht1XiQUNDrc9JtZ5w
A plakát: *Science_Campus_eloadasok_Racsmany.pdf*

*2. **Pályázatok, versenyek*

· Az Öveges József Kárpát-medencei Fizikaverseny 2. fordulójának
eredménye:
https://ovegesfizikaverseny.samfules.hu/oveges/2019_20/fordulo_2/eredmeny_02.php

A továbbjutók:
https://ovegesfizikaverseny.samfules.hu/oveges/2019_20/fordulo_2/eredmeny_2.php?lista_megye=-1&tip=a#lista

A 3. fordulójára (országos döntő) 2020. május 26-án (kedden) online kerül
sor.

*3. **Órára:*

· Nagyon jó GIF-ek, sokat kigyűjtöttem, a mellékletben találhatók.
*gif-ek.docx*
Néhány közülük:

labilis egyensúlyi helyzethez, tömegközépponthoz nagyon jó:
http://i.imgur.com/wNrKeFS.gifv
Ez egy másik hasonló Bio-mechanical Analysis of Extreme Handstand -
Animation Reference https://www.youtube.com/watch?v=y3-W9KTJoXo

A lézer működése - jó animáció https://i.imgur.com/AeGMe93.gifv

gyöngy-lánc (karácsonyfa-gyöngysorral is működik)
http://i.imgur.com/Qve6vcn.gifv
ugyanez nagyban (több, mint egy méter magasra felmegy)
https://j.gifs.com/M85AA1.gif

https://gfycat.com/faroffquarrelsomeasianelephant
(Én 8 méteres karácsonyfa-gyöngysorral szoktam, nagyon jó)

dominók (más témakörben is felhasználható a hatás, akár pedagógiai
mondanivalója is lehet) http://i.imgur.com/tv2EXwP.gifv

Kundt-cső nagyban https://i.imgur.com/3FacWpN.gifv

Indukciós hevítés https://imgur.com/kQigKp6

· A Youtube-on nagyon hasznos sorozat látható: Érettségi (sok
tantárgyból, fizikából is), és Felsős fizika címen is néhány rész.

· Az M5 TV csatornán Härtlein Károly minden munkanapon bemutat és
elmagyaráz egy kísérletet
https://mediaklikk.hu/m5/cikk/2020/04/16/fizikapercek/ .
Az M5 Facebook oldalán is megnézhetők. Karcsi már annyi előadással,
kísérlettel örvendeztetett meg minket, kérem, hogy aki a FB-on nézi és
jónak tartja, jelezze egy like-kal. Az M5 ez alapján (is) értékeli az adás
nézettségét

Ezeknek és Härtlein Karcsi kísérleteinek linkjét is kigyűjtöttem:
*M5-Fizika.xlsx*

· 18 egyszerű kísérlet, trükk-akár otthonra ajánlhatók a gyerekeknek
https://www.youtube.com/watch?v=wwOY6RgrDKQ

· Chromoscope - A világegyetem képe különböző
hullámhossz-tartományokban http://www.chromoscope.net/

· Chromoscope – még több funkcióval
http://astrog80.astro.cf.ac.uk/Planck/Chromoscope/

· Színkommunikáció http://www.szinkommunikacio.hu/index.html

· Csodák Palotája kísérleti bemutató filmek
https://www.youtube.com/results?sp=mAEB&search_query=Csod%C3%A1k+Palot%C3%A1ja

*4. **Nézni-olvasni valók:*

· A CERN 3 részes, összesen 24 perces ismeretterjesztő filmje a
Higgs-bozonról. https://www.youtube.com/watch?v=so2nCu2Jkbc&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=pW4LTunlXS4&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=8-WFBGCvv-w&feature=youtu.be

Veres Gábor készített hozzá magyar feliratot, lehet választani hozzá. Nyelv
váltáshoz a fogaskerék alakú beállítás gombra kell kattintani, és azon
belül, a Felitaratokon belül lehet nyelvet választani.

*5. **EZ + AZ*

· Jelezni szeretném, hogy a freemailes, citromailes, indamailes,
sulinetes címekről egyre gyakrabban pattannak vissza a levelek. Több
visszapattanás után törli a rendszer a címet.

2020. május 3.
tapodyeva AT gmail.com

  • 1261. level, Moróné Tapody Éva, 05/03/2020

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page