Sympa Menu

fiztan - 1293. level

fiztan AT lists.kfki.hu

1293. level

  • From: Moróné Tapody Éva <tapodyeva AT gmail.com>
  • To: Fizikalevelek <fiztan AT lists.kfki.hu>
  • Subject: 1293. level
  • Date: Wed, 2 Sep 2020 22:58:53 +0200

1293. levél

*1. **Pályázatok, versenyek*

· *Vermes Miklós Nemzetközi Fizikaverseny*

Időpont: 2020.október 19-20-21.

*Jelentkezés: szeptember 29-ig.*

A felhívás az alábbi linken olvasható:

https://www.vasvill.hu/uploads/document/88/vermes-versenyfelhivas2020-5f2eea3a30607.pdf

valamint az iskola honlapjáról letölthető a nevezési lap:

https://www.vasvill.hu/dokumentumok/88

*2. **Órára:*

· Az OH-FIZ09TA könyvhöz letölthető tanmenetjavaslatot elkezdtem a
korábbi jól bevált módon feldolgozni: kísérletekkel, médiatartalmakkal
feltölteni. Az első néhány óra nagyjából kész van, szívesen elküldöm
használatra. *Az első órákhoz.docx*

A benne szereplő képeket, filmeket letölthetik a kollégák a drive-omról:
https://drive.google.com/drive/folders/1wJz7zuf0NsXaHNsIvGrcTUBqsp0I6u1q?usp=sharing

· Szívből ajánlom (a minősítés útmutatójából „lopott” és évek óta
kiválóan bevált) ötletet, hogy a hetes hoz kísérletet, esetleg érdekes
cikket. Ezzel kezdődik az óra. Nagyon-nagyon hasznos mindenkinek! Szeretik
a gyerekek! Van, aki többet is hoz. Olyan is, aki nem is hetes. Bár
hamarabb kezdtem volna, így csak pár éve üdíti fel az órákat és adja meg a
kezdősebességet.

· Egy kedves kolléga jelezte, hogy a vascak.cz kedvelt honlap alsó
fele piros fátyollal fedett. Talán fizetős lett? Nem tudom, más botlott-e
bele ilyenbe. Írtam a nagyszerű honlap gazdájának, aki válaszul azt
javasolta, nézzem meg, nincs-e blokkolva. Igaza lett, ez volt az ok. A
böngésző – egyébként nagyon hasznos - reklám- és követésblokkolójában fel
kell oldani az adott honlapra a blokkolást. (Gondolom, ahány ilyen
bővítmény, annyiféle helyen van ez a lehetőség, én az uBlock Origin-t
használom, abban tudok segíteni)

*3. **Nézni-olvasni valók:*

· A Magyar Tudomány szeptemberi száma olvasható a neten:

https://mersz.hu/dokumentum/matud202009__1/

· Stephen Hawking: Az idő rövid története pdf
http://geksz.web.elte.hu/Stephen.Hawking.Az.Ido.Rovid.Tortenete.pdf

· Stephen Hawking: Einstein álma- és egyéb írások pdf
http://www.kodaly-bp.sulinet.hu/pefele/E-k%C3%B6nyvek/Hawking%20-%20Einstein%20%C3%A1lma%20%C3%A9s%20egy%C3%A9b%20%C3%ADr%C3%A1sok.pdf

· Stephen Hawking, Leonard Mlodinow - Az idő még rövidebb története

https://docs.google.com/file/d/0B5Dd25cO28A-M2UwNWNkZWEtYjk3OC00NjZiLWIwNzctZWI4MWFiMGVkNzdl/edit?pli=1

· Stephen W. Hawking: A Mindenség Elmélete - A világegyetem eredete
és sorsa https://docplayer.hu/12239819-A-mindenseg-elmelete.html

· A *Természet Világa Archívuma* sok érdekes olvasnivalót kínál:
1996-2003-ig megjelent számokból sok cikk olvasható:
http://www.termeszetvilaga.hu/archivum.html

*4. **EZ + AZ*

· Sikeres tesztrepülésen van túl a KLM forradalmi
repülőgép-projektjének modellje https://raketa.hu/klm_flying_v

2020. szeptember 2. tapodyeva AT gmail.com

  • 1293. level, Moróné Tapody Éva, 09/02/2020

Archive powered by MHonArc 2.6.19+.

Top of Page