fizinfo - Re: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

Re: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata

  • From: Dr. Dávid Gyula <gyula.david AT ttk.elte.hu>
  • Cc: fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: Re: [Fizinfo] Szolidaritási nyilatkozat - ELFT elnökségének nyilatkozata
  • Date: Fri, 28 Oct 2022 10:41:17 +0000
  • Accept-language: hu-HU, en-US
  • Arc-authentication-results: i=1; mx.microsoft.com 1; spf=pass smtp.mailfrom=ttk.elte.hu; dmarc=pass action=none header.from=ttk.elte.hu; dkim=pass header.d=ttk.elte.hu; arc=none
  • Arc-message-signature: i=1; a=rsa-sha256; c=relaxed/relaxed; d=microsoft.com; s=arcselector9901; h=From:Date:Subject:Message-ID:Content-Type:MIME-Version:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-ChunkCount:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-0:X-MS-Exchange-AntiSpam-MessageData-1; bh=RZYCdyNFFT6xSW8kmdeRdCky+CZKHVMvvghmTPpcvU4=; b=FvQyKvmcQA5xfmsCckrBGNzvsXvosQsV3PPrjHzhn3w5CcSUuQfcToetOHFtqmfN4OSFMRGtiA7MyJU8Ui1ZCW3gbzmQvBiwMtobdwPG12QCBp5tx3iew64ybo6rl4mB6LaUlPpEUUiPXbdBOp05b0gWZiANUySrNuvbPV7AC2c4SKxMuhf04aMRtG1GoeJcgv1TtjtodFvySa43YwRRGt890KlW6rHRjra8UK0nkAloiLS8q0KprldAt7k8ROK9j85HekTkg7VJr6ybzLA7JNtleWL/DBNC907V7LXqfX2US/DUdwscED+F+721YMcGgSbdwwDmtvtk13S+MbXDFg==
  • Arc-seal: i=1; a=rsa-sha256; s=arcselector9901; d=microsoft.com; cv=none; b=iS29zwysdWNgUQlH5K3xIGJOXuUzRtMcCy3UGDXFophSRxoDOaHnUApiPb9aUAVaukQgUGVUSgP7DQyPKbQ/RnKPg84cSKCFtjsYTCDswMP9Jdp3cPSc6pL4TeayJ5tpZUrPEsEraqN5Q1SiyaI2kqd+6BbWPYT03NuG5AQhZN/Ody+KbBHOOU8VvaAFQb5WWv7tGDGBrrBBGDgM7cg8s+7CC5hNUXS73ari8ioL2wjLELmrjT+Hndk16ys7uVCOhcJPBugc2M8z4XFCnsXOs4zv9X0Y+ejlVfeco7m+xXeWnrENt2RVPVWluZvcaBz6v1TcfE18oTssNvVG9iQdlQ==
  • Msip_labels:

Kedves kollégák,

miközben mi itt a politikamentességről és az ELFT elnökségének langyos
nyilatkozatáról csevegünk (a langyosokat amúgy kiköpi az Úr), újabb
szolidaritásra szoruló réteg bukkant fel.

A kormány néhány napja kézi irányítás alá vette a Nemzeti Közszolgálati
Egyetemet, a kutatói és oktatói kinevezéseket ezentúl közvetlenül Orbán
Balázs "politikai igazgató" hagyja jóvá.

Vajon ez tisztán politikai ügy, esetleg vannak szakmai vonatkozásai is? Nem
sérti ez az NKE-n dolgozó kollégák szakmai szuverenitását, nem kérdőjelezi
meg szakmai munkájuk hitelességét?

Mit tehetnek a fizikus és más szakmai szervezetek, ha szolidárisak
szeretnének lenni a szuverenitásukban megtámadott kollégákkal? Esetleg egy
újabb langyos nyilatkozat, néhány hónap múlva?

Nem olvastam még reakciót, nem tudom, mit szólnak ehhez az intézkedéshez az
NKE dolgozói, kutatói, tanárai, tanszékvezetői. Kíváncsi lennék a
véleményükre.

Nincs itt valaki az NKE-ről?
dgy