fizinfo - RE: [Fizinfo] A magyar tudományos kutatás kiemelkedő eredményei a rendszerváltástól napjainkig (1989-2019)

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

RE: [Fizinfo] A magyar tudományos kutatás kiemelkedő eredményei a rendszerváltástól napjainkig (1989-2019)

  • From: Jároli Erika <jaroli.erika AT titkarsag.mta.hu>
  • To: Horváth István <Horvath.Istvan AT uni-nke.hu>, <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: RE: [Fizinfo] A magyar tudományos kutatás kiemelkedő eredményei a rendszerváltástól napjainkig (1989-2019)
  • Date: Fri, 14 Jan 2022 11:22:24 +0100 (CET)

Kedves István!

Továbbítom Patkós András válaszát, aki a szerkesztőbizottság tagjaként a
saját nevében írta a válaszát.

Üdvözlettel: Jároli Erika

Kedves István!

Az MTA-30 fizika anyagát szerkesztő bizottság tagjaként (kizárólag a magam
nevében) a következőkről tudlak tájékoztatni.

A magyar fizika 1989-2019 összeállítást a fizikai osztály tudományos
bizottságai által készített anyagokból állította össze a szerkesztő
bizottság. A bizottságoktól kiemelt említésre javasolt tudományos
eredmények egyikét sem hagytuk el. Az egységes szerkezethez illeszkedő kis
mértékű stiláris változtatásokkal a bizottságoktól kapott szövegek
szerepelnek az egyes eredmények bemutatásánál.

A Fizikai Osztály egyetértett azzal a szerkesztési elvvel, amely a fizika
tudományának egységét kívánta hangsúlyozni. A fizikai jelenségek
méretskálája szerinti csoportosítás meggyőződésünk szerint jobban tükrözi
a fizikának a természet és társadalom egészét átfogó vizsgálódási
horizontját, mint a bizottságok hivatali szervezete.

Az elkészült tanulmányt a tudományos bizottságok elnökei visszakapták
véleményezésre (ez pl. a részecskefizikai bizottságban a tagok bevonásával
meg is történt), majd az észrevételekkel módosított teljes szöveget az
Osztály megtárgyalta, végül egyhangúlag elfogadta.

Az MTA egyes osztályainak anyagai egymástól függetlenül készültek.
Mindenki eldöntheti, hogy melyik bemutató felel meg legjobban a
tudományról alkotott elképzelésének, a tudományos eredmények bemutatása
iránti várakozásának.

Én szeretem a fizikusok olvasmányos, szépen illusztrált anyagát, amelynek
megismerését bátran javasoltam laikus ismerőseimnek is.

Üdvözöllek, Patkós András