fizinfo - [Fizinfo] Altrel

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Altrel

  • From: mark.geza AT energia.mta.hu
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Altrel
  • Date: Thu, 18 Feb 2021 10:38:35 +0100

Mikor én jártam az ELTE fizikus szakra (1979-84), akkor EGYÁLTALÁN NEM volt a kötelező tananyag része az általános relativitáselmélet. A speciálisról tanultunk, de inkább csak ismeretterjesztő szinten tartotta Marx György azt az előadást. Legalábbis ahhoz képest, hogy a klasszikus mechanika, kvantummechanika, elektrodinamika milyen súllyal szerepelt. Aki akarta, persze hallgathatta speci-ben az általános relativitáselméletet.

Nem tudom, ez miért volt így és meddig, és most is így van-e.

Márk Géza

  • [Fizinfo] Altrel, mark . geza, 02/18/2021