fizinfo - [Fizinfo] Búcsú Tichy Gézától - a legrégebbi emlékem róla

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Búcsú Tichy Gézától - a legrégebbi emlékem róla

  • From: Vass László <v47laszlo AT gmail.com>
  • To: fizinfo AT lists.kfki.hu
  • Subject: [Fizinfo] Búcsú Tichy Gézától - a legrégebbi emlékem róla
  • Date: Sun, 14 Feb 2021 15:54:57 +0100

Felforrt a teavíz. A teázást is Gézától tanultam.
Igaza van Cserti Józsinak, jegyezzük le néhány emlékünket Tichy Gézáról.

Itt egy igen régi:

A múlt évszázad hatvanas éveinek második felében Szenes Györgynél
diákköröztem.
Egy hagyományos mérleg elektromos érzékelését építettem. Az áramkörrel nem
volt jó a mérleg csillapítása.
Szenes tanár úr nem volt bennt, átballagtam Mezei Ferihez, aki gyakorlatot
vezetett nekünk.
Helyette Tichy Gézát találtam, aki, miután elmeséltem a problémámat,
rögtön egy Mezei Feri mondással kezdett: " Nem tudod? Számold ki! "
Rajzolt, aztán számoltunk, helyenként közösen, aztán egyébb témák kerültek
elő, majd benyitott Saci néni a titkárságról ( Monspart Sarolta, későbbi
többszörör tájfutó világbajnok édesanyja ), felpanaszolva, hogy nem tudja
kinyitni a tanszéki páncélszekrényt. Néhány szerszám és a lelkesen
csacsogó Saci néni társaságában Géza átvonult a titkárságra. Ott maradtam,
mert volt még mit emésztenem a tanultakon, amikor is Géza kb negyed óra
múlva visszajött a titkárságról, ahol 5-10 perc alatt kinyitotta a néhány
papírt és egy doboz kávét tartalmazó páncélszekrényt.
Feynmannak tovább tartott betyárkodás céljából ( csakhogy bosszantsa a
bürokratákat ) kinyitni a Manhattan terv munkáihoz telepített
páncélszekrényt, de, gondolom, ott komolyabb mackót használtak.

Kihez forduljak, ha nem jó a csillapítás, vagy nem nyílik a páncélszekrény?

2021 február.

Vass László
Budapest
v47laszlo AT gmail.com

  • [Fizinfo] Búcsú Tichy Gézától - a legrégebbi emlékem róla, Vass László, 02/14/2021