fizinfo - [Fizinfo] Boldog új évet! + Kis segítség Istvánnak vízkereszti ajándékként

fizinfo AT lists.kfki.hu

Subject: ELFT HÍRADÓ

[Fizinfo] Boldog új évet! + Kis segítség Istvánnak vízkereszti ajándékként

  • From: Banyasz Istvan <banyasz.istvan AT wigner.hu>
  • To: Wigner Users Circular <wignerusers AT wigner.mta.hu>, fizinfo <fizinfo AT lists.kfki.hu>
  • Subject: [Fizinfo] Boldog új évet! + Kis segítség Istvánnak vízkereszti ajándékként
  • Date: Tue, 5 Jan 2021 21:57:04 +0100 (CET)

Kedves Kollégák!

Először is Valamennyiőtöknek egészséges, boldog és sikeres új évet kívánok!

Most jön a lejmolás: Kissé belefáradtam abba, hogy rengeteg időt töltsek azzal, hogy a kísérleteimhez szükséges minden műszaki részletet (a lehető legmagabb színvonalon) magam oldjak meg, jó sok célirányos internetes keresés beiktatásával. Már nem akarom feltalálni a spanyolviaszt.

Ezért arra gondoltam, hogy valószínűleg akad Köztetek olyan kolléga, aki már megoldotta azt a problémát, amelyhez én már lusta vagyok megkeresni az ideális megoldást.

Szeretnék egy kollimált fehér fényű fényforrást készíteni Bragg rácsok spektrális transzmissziójának méréséhez. A fényforrás a mellékelt fényképen látható fehér LED. A kollimációhoz megvan az optikai teleszkópom, jó nagy kromatikus aberrációval, (plusz a másik, fordított teleszkóp a spektrométerbe való száloptikás becsatoláshoz).

Amire szükségem lenne: Csupán egy megfelelő (elektronikus) driver és tápegység ehhez a LED-hez. Nem gond, ha egy-két vezetéket és csatlakozót forrasztanom kell. (Milyen modellek, és hol lehet itthon megvenni őket.)

A Háromkirályok áldása legyen azon, aki segít nekem működésbe hozni a LED-et!

!Un abrazo fuerte a todos (y sobre todo a todas)!

István

Dr. István Bányász

Department of Materials Science by Nuclear Methods
Wigner Research Centre for Physics of the H.A.S.

Phone: +3613922222 Exts 1506 and 1732
Cellular: +36308847750

Skype name:

luzdivino